• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
پنج شنبه 1 تیر 1402
کد مطلب : 195271
+
-

آب آشامیدنی بابل آلوده است؟

شایعه آلودگی آب آشامیدنی شهرستان «گتاب» در بابل در فضای مجازی منتشر شده و نگرانی‌هایی را برای شهروندان رقم زده است.
ماجرا از این قرار است که شهروندان با خواندن این خبر به جای استفاده از آب لوله‌کشی، از آب معدنی استفاده کردند. برخی از شهروندان مدعی هستند در سطح میدان‌های شهر گتاب پارچه نوشته‌ای نصب کرده بودند که آب شهر گتاب آلوده است و شهروندان از آن استفاده نکنند. مراجعه برخی از شهروندان به مراکز درمانی به‌خاطر آلودگی آب سبب شد که این شایعه قوت بیشتری بگیرد.
بررسی‌ها نشان می‌دهد اصل ماجرا این است که آلودگی آب در شهر گتاب به‌خاطر چاه‌های آب آلوده در منازل خانگی است. مهدی حسن‌پور، رئیس اداره آب و فاضلاب بابل هم گفته که حتی یک مورد آلودگی از آب شرب لوله کشی شده شهر گتاب گزارش نشده است.
نصب بنر در سطح شهر هم به‌خاطر هشدار درباره مصرف آب چاه بوده و برای آب شرب لوله‌کشی شهر گتاب نبوده است. گزارش‌هایی هم که از آلودگی آب در شهر گتاب از سوی شهروندان مطرح می‌شود به‌خاطر مصرف آب چاه آلوده منازل شخصی است. در حال حاضر آب شرب لوله‌کشی‌شده شهر گتاب هیچ آلودگی ندارد و شهروندان بدون هیچ دغدغه‌ای از آن استفاده کنند.
ناگفته نماند آب کدر رنگ لوله‌کشی هم به‌خاطر این است که در زمان قطع برق منبع ذخیره خالی می‌شود و این کدری آب به‌خاطر رسوب منبع بتنی است؛ مشکلی که برای رفع آن اقدامات فنی انجام خواهد شد.
بخش گتاب بابل که در ۱۲کیلومتری جنوب شهر و در مسیر بابل به بندپی شرقی واقع شده است حدود ۵۰هزار نفر جمعیت دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید