• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195055
+
-

ماجرای گرفتاری خواهر علی کریمی چیست؟

ماجرا از هفتم اردیبهشت، یعنی زمانی که دادستان تهران به همراه جمع زیادی از قضات با حضور در ندامتگاه مرکزی زنان، از بخش‌های مختلف این زندان بازدید می‌کند، آغاز می‌شود. در این بازدید لیلا کریمی خواهر علی کریمی که در بند جرائم مالی زندانی بوده، از دادستان تهران درخواست‌هایی مطرح می‌کند. با اسناد و مکاتباتی که لیلا کریمی در این ملاقات مطرح می‌کند مشخص می‌شود که علی کریمی از خواهر خود سوءاستفاده مالی کرده است. اما چطور؟
طبق گزارش قوه قضاییه خواهر کریمی به‌دلیل اعتماد به برادر خود ۵0فقره چک سفید امضا به او می‌دهد و کریمی نیز از این چک‌ها برای معاملات سنگین مثل خرید باشگاه سپیدرود و زمین‌های میلیاردی استفاده می‌کند. وقتی که ۵۰ فقره چک تمام‌شد، علی کریمی بار دیگر از خواهر خود درخواست چک سفید امضا می‌کند این بار لیلا کریمی پس از مشورت با همسر و اعضای خانواده از دادن چک سفید امضا به برادرش امتناع می‌کند. براساس اظهارات کتبی و شفاهی لیلا، پس از امتناع از دادن چک، علی کریمی او را تهدید به برگشت زدن چک‌های سفید امضای قبلی می‌کند و خواهر که تهدید برادر را جدی نگرفته، حاضر نمی‌شود چک جدیدی به او بدهد. لیلا کریمی در فرم ویژه مکاتبات خود نوشته که اصلا احتمال نمی‌داده که برادرش لطف او را اینطور پاسخ دهد اما در کمال ناباوری چک سفید امضایی از او به مبلغ ۷۰۰ میلیارد تومان را برگشت می‌زند.
اما این پایان ماجرا نیست و یک فقره چک دیگر به مبلغ ۷۰ میلیارد تومان از سوی یکی از بستگان آنها به شرخر داده می‌شود و آن فرد هم با به اجرا گذاشتن چک‌ مورد اشاره و به‌علت خالی بودن حساب، چک را برگشت زده و خواهر علی کریمی ابتدا متواری و سپس بازداشت می‌شود. حالا ۱۷‌ماه است که لیلا کریمی در ندامتگاه نسوان استان تهران در بند جرایم مالی با بدهی ۷۷۰ میلیارد تومانی است. نکته دیگر این پرونده جزئیات خیانت علی کریمی به خواهرش است، طبق اظهار لیلا کریمی، برادرش با قرار دادن چک سفید امضا در اختیار یکی از بستگان به او دستور می‌دهد مبلغ چک را هنگفت بنویسد و در اختیار شرخر بگذارد تا خواهرش نتواند از زندان بیرون بیاید.
نکته دیگر اینجاست که خواهر کریمی سال۱۴۰۰ و در شرایطی که علی کریمی هنوز در ایران بوده بازداشت می‌شود. درحالی‌که لیلا کریمی 2فرزند ۵ و ۱۵ ساله دارد و طبق اعلام دادیار معاونت زنان، کودکان وخانواده دادسرای تهران در نامه به دادستان تهران وضعیت خانوادگی او پس از بازداشت نامساعد شده است. علی کریمی که تاکنون سکوت کرده بود، اما در واکنش به انتشار و بازتاب گسترده این خبر به توییتی اکتفا کرده و نوشت: «همیشه و در همه حال هدفم مبارزه با فساد بوده و هست و خواهد بود، از همین تریبون اعلام می‌کنم هر کدام از اقوام درجه یک و دوستان [و] نزدیکانم باعث گزند و آسیب به فرد دیگری در جامعه شد، اشد مجازات را برای آن فرد خاطی خواستارم.» اکنون باید دید که کریمی پس از این چه اقدامی درباره وضعیت خواهر خود انجام می‌دهد و چه پاسخی برای پرونده سنگین او دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید