• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 30 خرداد 1402
کد مطلب : 195015
+
-

نکته بازی/ حتی یک مقدار زودتر هم شروع کردید

بدون تردید کارلوس کی‌روش آدم زبر و زرنگی است که در 70سالگی همچنان تیم می‌گیرد و حتی ناکامی‌های پی‌درپی او هم تغییری در این روند به‌وجود نمی‌آورد. او هرجا هم که می‌رود، کلی در مورد دلایل این انتخابش سخن می‌گوید. حالا این اتفاق در دوحه رخ داده و استاد کارلوس گفته: «برای قبول پیشنهاد قطر لحظه‌ای تردید نکردم.» معلوم است تردید نمی‌کنید. شما حتی یک روز هم نمی‌توانید بیکار بمانید و کسب درآمد نکنید. در این مورد خاص، گویا یک مقدار زودتر هم شروع کرده بودید. جناب راجر دسا، دستیارتان در تیم ملی صراحتا گفته زمان حضور در جام‌جهانی قطر استارت گفت‌وگوها برای حضور شما در تیم ملی این کشور زده شد؛ یعنی درست همان روزهایی که ملت از شکست 6گله برابر انگلستان کف کرده بودند!

افغانستان با تیم چندمش بازی کرد؟
از ابتدای اعزام تیم ملی به تورنمنت کافا، بسیاری از منتقدان از به کارگیری نفرات اصلی در این تورنمنت انتقاد کردند. بعدتر هم با شروع بازی‌ها دیدیم که این روند دنبال شد و امیر قلعه‌نویی نفرات فیکس را به میدان فرستاد؛ آنچه نقدها را دوچندان کرد. حالا اما شخص سرمربی تیم ملی با چند مثال خارجی از رویکرد خودش دفاع کرده. قلعه‌نویی می‌گوید: «مثلا ببینید آرژانتین که با استرالیا بازی کرد با همه نفراتش به زمین آمد یا برزیل با گینه با تیم اصلی بازی کرد.» خب البته کاری نداریم که مسابقات مورد اشاره ژنرال بازی‌های دوستانه بودند و معمولا در قرارداد این مسابقات قید می‌شود که تیم بزرگ‌تر از بازیکنان اصلی‌اش بهره ببرد. با این حال خوشحال می‌شویم آقای قلعه‌نویی بگویند امثال افغانستان و عمان با تیم چندم‌شان به کافا آمدند؟!

دل کندن سخت است
در شرایطی که طی هفته‌های گذشته شایعاتی در مورد بازگشت امید ابراهیمی به لیگ ایران و حضور دوباره او در استقلال بر سر زبان‌ها افتاده بود، نهایتا هافبک پیشین آبی‌ها با الشمال قطر به توافق رسید تا فصل آینده را هم در فوتبال همین کشور پشت سر بگذارد. این در حالی است که ابراهیمی در حوالی 37سالگی به‌سر می‌برد و شاید انتظار می‌رفت در این سن و سال به ایران برگردد اما حقیقت آن است که دل کندن از قطر کار بسیار دشواری شده! پول خوب می‌دهند، آرامش کامل برقرار است و انتظار کمی هم از بازیکنان دارند. شرایط چنان است که مثلا پژمان منتظری سال‌هاست در این کشور ساکن شده و در حوالی 40سالگی هنوز به بازی در دسته دوم ادامه می‌دهد. آخرین تیم او الخریطیات بوده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید