• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
دو شنبه 29 خرداد 1402
کد مطلب : 194922
+
-

حاشیه فراتر از متن

از سرگیری برگزاری کنسرت‌ها و حاشیه‌هایی که خبرساز شدند

موسیقی
حاشیه فراتر از متن

فهیمه پناه‌آذر-روزنامه‌نگار

گروه‌های موسیقی بیشترین تعطیلی را در دوره شیوع کرونا داشتند و بعد از فروکش کردن کرونا ناآرامی‌های پاییز 1401 باعث شد که ازسرگیری اجراها با تأخیر صورت گیرد. امسال موسیقی توانست روزهای پرکاری داشته باشد اما حاشیه برخی از کنسرت‌ها در این مدت خبر‌ساز شده است.

شب ملتهب تالار وحدت
یکی از حواشی، مربوط به آخرین اجرای گروه لیان در تالار وحدت است که با توجه به مجوزی که داشته مدیران ارشاد از آن دفاع کردند. به‌گفته مسئولان امر، قبل از اجرای کنسرت دیشب، فردی شناخته‌شده در بر هم زدن برنامه‌های هنری، برای دقایقی در بیرون از تالار و خیابان شهریار (پهنه رودکی) به ایجاد هیاهو پرداخت. گفته شده برای این فرد که ظاهرا سابقه طولانی در ایجاد بلوا در اماکن هنری دارد، پرونده قضایی تشکیل شده و به‌زودی این امر از سوی دفتر حقوقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیگیری خواهد شد.

حاشیه کنسرت‌ها
مشکلات لغو کنسرت‌ها در ماه‌های اخیر عمدتا به اجراهای شهرستان‌ها برمی‌گردد؛ کنسرت‌هایی که تماما مجوز رسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را دارا بودند و این در حالی است که وزارت ارشاد هر بار در مواردی که منجر به لغو کنسرت‌ها شده‌، تأکید کرده که پیش از صدور هرگونه مجوزی برای برگزاری کنسرت، از دستگاه‌های مختلف استعلام گرفته می‌شود.مسیر صدور مجوز برای برگزاری یک کنسرت از سوی ارشاد، روندی خاص و در عین حال مشخص است که دستگاه‌های مختلفی را درگیر می‌کند. دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی همه در صدور مجوز یک کنسرت نقش دارند و ارشاد مرحله پایانی است. وقتی همه مجوزها و تأییدیه‌ها گرفته شد، وزارت ارشاد هم مجوز را صادر می‌کند.

لغو کنسرت به‌دلیل نقص فنی
لغو کنسرت فرج علیپور از دیگر حاشیه‌های موسیقی این‌ ماه است؛ گروهی که در سالن وزارت کشور اجرا داشت و در تیر‌ماه هم تالار وحدت برنامه دارد، قرار بود نهم خرداد در کرج اجرا داشته باشد، اما با وجود مجوزی که داشت، اجرایش کنسل شد و ارشاد البرز دلیل لغو را نقص فنی سالن عنوان کرد. در تهران نیز کنسرت‌ رضا بهرام و همچنین اجرای مشترک راغب و حمید هیراد که قرار بود در سالن وزارت کشور به روی صحنه بروند، لغو شدند. یکی از حاشیه‌های همیشگی اجرای کنسرت‌ها به‌خصوص پاپ، اجرا به شکل پلی‌بک است. لو رفتن پلی‌بک در برخی کنسرت‌ها ازجمله معضلاتی است که با فراگیر شدن فضای مجازی، هر بار سر و صدایی به پا می‌کند. یکی از موارد اخیر کنسرت محسن ابراهیم‌زاده در شهر ارومیه است. از دیگر حاشیه‌ها که موارد آن در کنسرت‌های پرمخاطب دیده می‌شود تشکیل بازار سیاه برای فروش بلیت است. بازار داغ فروش بلیت کنسرت علیرضا قربانی و تمام شدن بلیت‌ها باعث شد که در روزهای اول برگزاری کنسرت بلیت‌ها در بازار سیاه به فروش برسند که این بازار سیاه با تمدید اجرای کنسرت علیرضا قربانی به پایان رسید.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید