• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194702
+
-

پول بده، توهین بشنو!

داستان غم‌انگیز لئاندرو پریرا و هواداران پرسپولیس

پول بده، توهین بشنو!

 بهروز رسایلی

طی روزهای گذشته اتفاق عجیبی برای مهاجم پرسپولیس در شبکه‌های اجتماعی رخ داد که سروصدای زیادی به‌پا کرد. لئاندرو پریرا، بازیکن برزیلی که در میانه‌های فصل گذشته برای جانشینی یورگن لوکادیا به جمع سرخپوشان پیوسته بود، از نظر فنی عملکرد قابل‌قبولی نداشت. او تنها یک گل بی‌اثر مقابل ملوان به ثمر رساند که تازه آخرش هم روشن نشد توپ از خط عبور کرده بود یا نه؟ همچنان یک فصل دیگر از قرارداد پریرا باقی است و هواداران مطمئن نیستند او با این سطح فنی و کیفی، خیلی بتواند به تیم‌شان کمک کند. در نتیجه انتقادهایی از پریرا صورت گرفته که دامنه آنها تا صفحه شخصی این بازیکن در اینستاگرام هم کشیده شده‌است؛ جایی که فوروارد برزیلی به شکل غیرمنتظره از کوره دررفت و جواب کامنت انتقادی و نه‌چندان غیرمحترمانه یک هوادار را با الفاظ عجیبی داد. هوادار مورد نظر از عملکرد پریرا انتقاد کرده‌بود، اما این مهاجم برزیلی خطاب به او نوشت دهانش را ببندد و صورت زشتش را جراحی پلاستیک کند! طبیعتا این خشم بی‌دلیل و پاسخ توهین‌آمیز با انتقادات زیادی همراه شده‌است.

    تأثیر پول مفت
بعد از اتفاقی که در صفحه پریرا رخ‌داد، موجی از ناراحتی بین پرسپولیسی‌ها به‌وجود آمد و آنها از خودشان پرسیدند چرا یک بازیکن باید به‌خودش اجازه بدهد به همین راحتی نسبت به یک هوادار بی‌احترامی ‌کند؟ خیلی‌ها به‌درستی این موضوع را ناشی از واریز پول مفت و کم‌زحمت به‌حساب پریرا دانستند. برابر اسناد منتشر شده از سوی رسانه‌ها، پریرا بابت یک فصل‌ونیم حضور در پرسپولیس یک‌میلیون‌و100هزار دلار دستمزد خواهد گرفت. درصورتی که قیمت دلار را 50هزار تومان درنظر بگیریم، این قرارداد برای پرسپولیس چیزی حدود 55میلیارد تومان خرج برداشته است. این در حالی است که قرارداد فصل گذشته بازیکن جوانی همچون محمد عمری فقط 500میلیون تومان بوده و در عین حال او عملکرد بسیار مفیدتری ارائه داده‌است. شاید اگر این پول مفت و بی‌حساب بدون سختگیری لازم به‌حساب پریرا واریز نمی‌شد، مهاجم پرسپولیس به خودش اجازه نمی‌داد جواب یک انتقاد معمولی را به این شکل بدهد. در نهایت بسیاری از کاربران هم به‌درستی نوشتند مقصر این داستان، پریرا نیست بلکه کسانی هستند که امثال او را به ایران می‌آورند و فقط جیب یک‌سری دلال را پرپول‌تر می‌کنند.

    نخرید، بهتر نیست؟
از دی‌کارمو و جونیور براندائو تا همین عالیجناب لئاندرو پریرا، کارنامه پرسپولیس در طول سالیان گذشته مملو از حضور مهاجمان کم‌توان برزیلی بوده است؛ فورواردهایی که روی هم به اندازه انگشتان یک دست گل نزده‌اند، اما حضور هرکدام در ایران کلی خرج روی دست باشگاه گذاشته است. صد البته ما موافق جذب فوتبالیست باکیفیت و به‌صرفه خارجی هستیم، اما اگر قرار است بازیکنی به ایران بیاید که کیفیت چندانی ندارد، کلی دستمزد می‌گیرد و انبوه هزینه‌های جانبی مثل اسکان و ایاب و ذهاب را روی دست باشگاه می‌گذارد، چرا این فرصت نباید در اختیار استعدادهای جوان داخلی قرار بگیرد؟ این همه آدم آمدند و هیچ کاری نکردند؛ همین فرصت را به داخلی‌ها می‌دادید، شاید چند عمری از بین‌شان پیدا می‌شد.

پریرا بابت یک فصل‌ونیم حضور در پرسپولیس یک‌میلیون‌و100هزار دلار دستمزد خواهد گرفت. اگر قیمت دلار را 50هزار تومان درنظر بگیریم، این قرارداد برای پرسپولیس حدود 55میلیارد تومان خرج برداشته است

 

این خبر را به اشتراک بگذارید