• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
شنبه 27 خرداد 1402
کد مطلب : 194697
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/r0XlK
+
-

تئاتر آبی!

در باشگاه استقلال دقیقا چه خبر است؟ ماجرای انتخاب سرمربی در این تیم، به جاهای عجیبی کشیده شده و ظاهرا قرار است انتظارها برای معرفی جانشین ساپینتو در این باشگاه امروز رسما به پایان برسد. تابستان گذشته مدیرعامل وقت باشگاه مدعی بود که برای انتخاب مربی پرتغالی، رزومه 40مربی خارجی را مورد بررسی قرار داده است. این بار هم باشگاه در روندی که بیشتر به یک صحنه تئاتر شباهت داشت، یک مربی خارجی را برای مذاکره‌ای که معلوم بود سرانجامی ندارد به تهران کشاند و حتی برای او نشست خبری هم برگزار کرد.

    این همه هزینه برای هیچ؟
رامون لوپز کارو ظاهرا «تنها» گزینه خارجی جدی استقلال برای این فصل به شمار می‌رفت. هر چند که نگاه دقیق‌تر به رفتار باشگاه، نشان می‌دهد که آنها هرگز این گزینه را جدی نگرفته‌اند و اصلا شاید به این دلیل با او مذاکره کرده‌اند که تلاش‌شان برای انتخاب سرمربی جدید را بزرگ‌تر از آنچه واقعا هست، نشان بدهند. لوپز مردی است که به‌عنوان یک سرمربی، موفقیت خاصی نداشته و حتی در فوتبال آسیا نیز نتوانسته مشتری ثابتی برای خودش پیدا کند. او بعد از ترک اسپانیا، در چند کشور آسیایی ازجمله چین کار کرد اما از سال2018 به بعد دیگر سرمربی هیچ تیمی نشد. حالا سؤال اینجاست که چرا استقلال باید هزینه سنگین چندین بلیت رفت و برگشت برای عوض کردن پروازهای لوپز را بدهد و این مربی را برای مذاکرات بی‌سرانجام به تهران بیاورد؟ مدیران این روزهای استقلال آنقدر از شرایط حرفه‌ای فوتبال دور هستند که نمی‌دانند هیچ‌کس برای یک مربی که با باشگاه به توافق هم نرسیده، نشست خبری برگزار نمی‌کند! برخلاف آنچه حجت کریمی، سرپرست باشگاه می‌گوید، این کار هرگز چیزی شبیه احترام گذاشتن به خبرنگاران نیست، این رفتار بیشتر شبیه بی‌احترامی به‌ شأن خود باشگاه به‌نظر می‌رسد.

    انتخاب نهایی در شنبه سرنوشت‌ساز
در روزهای گذشته حدس‌زدن نام سرمربی جدید استقلال هرگز کار سختی نبوده است. با این حال ظاهرا مدیران استقلال از تعلیق لذت می‌برند و دوست دارند تا آنجا که می‌شود این ماجرا را کش بدهند! ظاهرا امروز از بین جواد نکونام و محمد ربیعی، یک نفر به‌عنوان سرمربی آبی‌ها برای فصل جدید انتخاب خواهد شد. هر چند که ظاهرا باشگاه تصمیمش را از قبل گرفته و این تصمیم همین امروز رسما اعلام می‌شود تا عصر تازه‌ای در این باشگاه رقم بخورد و دوران جدید این تیم رسما آغاز شود. با این حال آنچه این اواخر در استقلال اتفاق افتاده، ثابت می‌کند که به‌لحاظ مدیریتی اوضاع این تیم اصلا مساعد نیست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید