• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 25 خرداد 1402
کد مطلب : 194530
+
-

نکته بازی/ راضی بودی امیرخان؟

در طول تمام 16سالی که از دوره اول حضور امیر قلعه‌نویی در تیم ملی می‌گذشت، او همیشه از گزارشگران، مجریان و حتی روزنامه‌نگارانی که آن روزها نقدش کردند شاکی بود؛ کسانی که قلعه‌نویی بعضا آنها را اجنبی‌پرست می‌خواند و مدعی بود در حقش کم‌لطفی کرده‌اند. حالا اما چرخ گردون چرخیده و او در حالی دوباره سرمربی تیم ملی شده که یا از آن گروه قبلی خبری نیست یا آنهایی که قبلا نقد می‌کردند، امروز حال و حوصله جدل و انتقاد را ندارند. در نتیجه تریبون افتاده دسته امثال گزارشگر بازی ایران و افغانستان که متأسفانه اسم شریفش را هم نمی‌دانیم اما 90دقیقه تمام از قلعه‌نویی تمجید کرد و نتایج او در دوره قبلی حضورش روی نیمکت تیم ملی را هم خیلی خوب دانست. راضی بودید امیرخان؟ الان دیگر بهانه‌ای ندارید؟

البته کمی فرق می‌کند‌ها!
مهدی طارمی در بازی با افغانستان روز خوبی داشت و موفق شد 3گل از 6گل تیم ملی را بزند. او که به‌عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شده بود، پس از پایان دیدار گفت:«ما اینجا هستیم تا بتوانیم شخصیت خودمان را نشان دهیم. مهم نیست مقابل چه تیم‌هایی بازی می‌کنیم. ایده‌هایی که در ذهن داریم را درون زمین پیاده می‌کنیم و خودمان را برای جام ملت‌های آسیا آماده می‌کنیم.» خب البته واقعا تورنمنت کافا بهترین جای دنیا برای نشان دادن شخصیت است و اصلا جوری که اینجا می‌توانید شخصیت تیم‌تان را نشان بدهید، در جام‌جهانی هم نمی‌توانید این کار را بکنید! با این حال یک ذره ممکن است فرق داشته باشد که با کدام تیم‌ها بازی می‌کنید. یعنی الان استرالیا که با اکوادور و آرژانتین بازی می‌کند، فرقی با ما ندارد؟

دروغ پرتغالی؟ خب چرا؟
حواشی انتقال پیام نیازمند به سپاهان از جایی شروع شد که یک نشریه پرتغالی گزارش داد باشگاه پورتیموننزه بابت صدور رضایتنامه سنگربان ایرانی یک‌میلیون یورو از سپاهان پول گرفته است. پس از آن رقبای تیم اصفهانی در داخل کشور سر و صدا راه انداختند که چطور سپاهان بیشتر از 50میلیارد تومان فقط بابت صدور رضایتنامه دروازه‌بانش پرداخته است. از اینجا به بعد شاهد موج تکذیب از سوی طلایی‌پوشان بودیم؛ توییت زدند، نوشتند، بیانیه دادند، شکایت کردند و آخرش هم محمدرضا ساکت، مدیرعامل سپاهان گفت: «بابت رضایتنامه نیازمند کمتر از این حرف‌ها پول دادیم. به‌زودی اسناد و مدارک را منتشر می‌کنیم تا روسیاهی برای زغال بماند.» تنها چیزی که ما نفهمیدیم این بود که چرا یک باشگاه پرتغالی باید در مورد یک بازیکن ایرانی خبر دروغ بنویسد؟ واقعا با چه انگیزه‌ای؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید