• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194407
+
-

جشن امام رضایی‌ها همدلی بزرگ در میان مردم کشور بود

جشن امام رضایی‌ها همدلی بزرگ در میان مردم کشور بود


اجتماع بزرگ امام رضایی‌ها با حضور گسترده مردم همزمان در تهران و کلانشهرهایی چون مشهد ،قم، کرمانشاه ،رشت در در دهه کرامت برگزار شد با معاونین امور اجتماعی و فرهنگی این کلانشهرها گفت و گو کرده ایم

علیرضا محجوب، معاون  امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری رشت:
جشن امام رضایی‌ها همدلی بزرگ در میان مردم کشور بود

جشن امام رضایی‌ها با برگزاری نشست‌های مختلف و حضور علیرضا زاکانی(شهردار تهران و محمدعلی توکلی‌زاده(معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران) در کلانشهرها استارت خورد و برگزار شد.
علیرضا محجوب، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری رشت با بیان این مطلب افزود: هنگامی که برگزاری جشن امام رضایی‌ها مطرح شد، شهردار و تک تک اعضای شورای شهر رشت پای کار آمدند و امکانات و حمایت‌های لازم را انجام دادند.
محجوب با بیان اینکه برای جشن امام رضایی‌ها قرار شد برنامه‌هایی را به‌صورت مشترک و همزمان در کل کشور برگزار کنیم، عنوان کرد: این جشن با حضور گروه‌های مردمی بیش از هر چیزی به چشم آمد و برگزار شد. دیگر کلانشهرها در یک شب چنین مراسمی را برگزار کردند و در واقع شاهد یک همدلی بزرگ در میان مردم خوبمان و در شهرهای مختلف کشور بودیم که برای نخستین بار شکل می‌گرفت و جلوه بصری بسیار زیبایی را در شهر رشت و سطح کشور رقم خورد.
محجوب عنوان کرد: جشن‌های این چنینی در سطح کشور، اتفاق فرهنگی بزرگی را رقم می‌زند و بازتاب آن را می‌توان در رسانه‌ها دید. در برگزاری چنین جشن‌هایی مدیریت شهری بسیار تأثیرگذار است. یعنی مردم خواهند دید در حوزه فرهنگی و ایجاد نشاط اجتماعی و توجه به موضوعات مذهبی و دینی اتفاقات بسیار خوبی می‌افتد. این در حالی است که حضور مردم نیز باعث تحکیم، تداوم و اتحاد ملی خواهد شد و اثرگذاری مثبتی به همراه خواهد داشت.

صفرعلی براتلو،  مدیر کانون‌‌های خدمت رضوی:
مردم ایران عاشق  امام رضا (ع)هستند

درجشن امام رضایی‌ها در میدان خراسان، جایگاه مراسم با پرچم بزرگی مشابه پرچم گنبد حرم امام‌رضا علیه‌‌السلام تزیین شده بود. این مراسم به‌صورت رسمی از ساعت هشت شب و با شعرخوانی خادمان حرم امام رضا علیه‌السلام شروع شد. خادمان رضوی پرچم متبرک حرم را به این مجلس آورده بودند. مردم با راهنمایی خادمان حضرت علی‌ابن‌موسی الرضا(ع) دست بر سینه گذاشتند و خود را در حرم تصور کردند. صلوات خاصه امام رضا(ع) در این شرایط قرائت شد. صفرعلی براتلو، مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران در رابطه با مراسم جشن امام‌رضایی‌ها گفت: ابتدا باید از معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به‌عنوان دست‌اندرکاران طراحی و اجرای این جشن بزرگ تشکر کنیم که همت کردند و چنین کار عظیمی را به ثمر رساندند.
او افزود: مردم ایران عاشق امام‌رضا(ع) هستند و او نعمت و برکتی است که خدا به خاک ایران بخشیده است. تک‌تک مردم این کشور به ائمه عشق می‌ورزند و عقیده دارند کلهم نور واحد. برگزاری چنین برنامه‌ای در میدان خراسان در واقع مانند این بوده که صدها نفردر شب ولادت امام هشتم به زیارتش رفتند و جلوه‌ای از این عشق را به نمایش گذاشتند.  مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان تهران گفت: اگر در شب هشتم خرداد به‌طور همزمان چندین میدان این شهر هم میزبان جشن امام رضایی‌ها می‌بود، باز هم با همین استقبال روبه‌رو می‌شدیم. برای پذیرایی و میزبانی از دوستداران امام هشتم یک میدان کم است. این مردم عاشق ائمه هستند و برای ابراز علاقه خود به‌دنبال فرصت‌هایی اینچنینی هستند. مراسم روز دوشنبه شهرداری تهران دل بچه‌های امام‌رضایی را شاد کرد.تک تک این مردم از آستان امام هشتم حاجت گرفته‌اند.امیدوارم برای این مردم بیشتر از این کارها انجام شود.

سیروس جلیلی، معاون  امور اجتماعی و فرهنگی  شهرداری کرمانشاه:
تجربه و اتفاق خوبی در کشور برای برنامه امام رضایی‌ها صورت گرفت

استقبال از جشن امام رضایی‌ها در استادیوم آزادی شهر کرمانشاه به‌گونه‌ای بود که جمعیتی بالغ بر 12هزار نفر حضور داشتند.
سیروس جلیلی- معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه گفت:  جشن امام‌رضایی‌ها بسیار فاخر برگزارشد. این گردهمایی بسیار مورد توجه قرار گرفت.البته این برنامه حاصل همکاری و هم‌افزایی است که بین دستگاه‌ها در سطح کشور شکل گرفت چرا که توسط آقای زاکانی، شهردار تهران وآقای توکلی‌زاده، معاونت امور فرهنگی اجتماعی در نشست کلانشهرها و البته با حضور رئیس صدا و سیما برنامه‌ریزی شد و در نهایت کلانشهرهای دیگر هم به این برنامه بزرگ پیوستند. به‌نظر من تجربه و اتفاق خوبی در این همکاری و هم‌افزایی صورت گرفت و بی‌شک برای ایجاد شادی و نشاط هر چه بیشتر برای مردم‌مان در شهر‌های مختلف کشور چنین برنامه‌ریزی‌هایی خواهیم داشت. این برنامه‌ها سبب شادمانی و ایجاد نشاط در میان شهروندان خواهد شد.

حسین باغ‌گلی، معاون  امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد:
 جشن بزرگ خانوادگی امام‌رضایی‌ها هدیه‌ای به مردم است

جشن ولادت امام رضا امسال با شور و حالی متفاوت برگزار شد.   زائران و شهروندان بسیاری در این مراسم حضور داشتند؛ در آستانه دهه کرامت ، بهترین برنامه‌ جمعی‌ای که می‌توانست همدلی مردم را در شهرهای مختلف نشان دهد همین جشن بزرگ امام‌رضایی‌ها بود که برای نخستین‌بار در مجمع شهرداران کلانشهرهای کشور برنامه‌ریزی شد. خوشحالیم که توانستیم جشن بزرگ خانوادگی امام‌رضایی‌ها را به‌عنوان بزرگ‌ترین جشن خیابانی در مشهد و به ابتکار مدیریت شهری برپا کنیم. این جشن هدیه‌ای به مردم بود. همه مدیران شهری دست‌به‌دست هم داده‌اند تا این جشن‌ها به‌ صورت ملی در شهرهای مختلف کشور ازجمله تهران و مشهد برگزار شود و قطعا برای جشن‌ها و میلادهای آینده برنامه‌ریزی‌های کلان را در دستور کار خود قرار خواهیم داد. حضور حداکثری نوجوانان و جوانان در برنامه بزرگ اجتماع امام رضایی‌ها نشان داد که نیاز جامعه به شادی و نشاط بیش از آنچه که متصور است نیاز است.









 

این خبر را به اشتراک بگذارید