• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194401
+
-

جامعه سالم با حضور نوجوانان و جوانان با نشاط و پویا محقق می‌شود

روایت موکب داران از یک جشن مردمی

روایت موکب داران از یک جشن مردمی

تقویت نشاط اجتماعی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، شاد و با‌نشاط بدون‌شک سبب می‌شود تا نه‌تنها امید به جامعه انتقال پیدا کند، بلکه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز صورت می‌پذیرد. شادی و نشاط، یک پدیده کامل است که از تمام پدیده‌های اجتماعی تأثیر می‌گیرد و بر تمام پدیده‌های اجتماعی نیز تأثیر می‌گذارد؛ یعنی جامعه‌ای که در آن شادی و نشاط کم‌رنگ است تمام روابط و تعاملات اجتماعی و تمام نهادهای اجتماعی، فرهنگی‌ و... را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این‌ در حالی است که با برنامه‌ریزی مدون می‌توان این شادی را در نهاد خانواده و در میان اقشار مخالف جامعه تسری و‌ توسعه داد. البته نوجوانان و‌ جوانان بهترین و ‌مهم‌ترین گروه هدف هستند؛ چراکه به شادی گرایش بیشتری دارند و تنها با تخلیه درست انرژی آنان می‌توان امید به حضور جوانانی پویا و فعال در جامعه داشت، بنابراین برنامه‌ریزی مسئولان و ‌نهادهای مرتبط فرهنگی برای ایجاد جامعه‌ای سالم باید در اولویت قرار گیرد. مسئولان شهری با حضور نهادهای مردمی و مذهبی می‌توانند با برنامه‌ریزی‌های مدون و مناسبتی بسترساز شادی مردم شوند. ‌در اجتماع بزرگ امام رضایی ها بیش از مسئولان شهری و مدیران فرهنگی شاهد حضور گروه های مردمی و نیروهای جهادی و موکب داران بودیم و  با برخی از آنها   درباره این رویداد بزرگ گفت وگو کردیم.

محمدجواد تقی‌پور، موکب‌دار: از زمان حضور شهردار تهران برنامه‌های فرهنگی افزایش داشته است
از زمان حضور علیرضا زاکانی به‌عنوان شهردار تهران، برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی بسیاری در معاونت‌های فرهنگی اجتماعی شهرداری مناطق برگزار شده است.
محمدجواد تقی‌پور، عضو گروه جهادی چشمه‌های ولایت و موکب‌دار با بیان این مطلب، عنوان کرد: یکی از بی‌نظیرترین استقبال‌ها از مراسم‌های برگزار شده توسط مردم را در جشن امام رضایی‌ها شاهد بودیم. به‌طوری که جمعیت دورتادور میدان خراسان را از آن خود کرده بود و نوجوان و جوان گروه عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دادند. تقی‌پور اضافه کرد: قطعا برگزاری چنین مراسم‌هایی اتفاقات بسیار خوبی را رقم می‌زند و نتیجه مثبتی به‌دنبال دارد. در واقع شادابی که چنین جشن‌هایی ایجاد می‌کند بسیار پرشور است. این موکب‌دار با بیان اینکه گروه جهادی چشمه‌های ولایت با نسل نوجوان و جوان در ارتباط است، ادامه داد: این گروه 200نقطه ارتباطی دارد که 100نقطه آن فعال است که در روز جشن میلاد امام رضا(ع) کمک کردند.
تقی‌پور افزود: این جشن از طریق معاونت شهرداری منطقه 14اطلاع داده شد و اعضا با شور و ذوق در این مراسم حضور داشتند. تعداد افراد حاضر در موکب برپا شده منطقه 14در روز جشن امام‌رضایی‌ها آنقدر زیاد بود که همه ما را با عنوان پیراهن سفیدها می‌شناختند و صدا می‌کردند.

حسین سقفی، هیئت‌دار و موکب‌دار:  نوجوانان موکب را اداره می‌کردند
حسین سقفی، خادم هیئت قمر‌بنی‌هاشم و موکب شهید پهلوان ابراهیم هادی محله کوثر گفت: شهرداری تهران در برگزاری جشن امام‌رضایی‌ها کاری بسیار زیبا و بزرگ انجام داد.
سقفی با تأکید بر اینکه در این جشن همه پای کار آمده بودند تا جمعی که در‌شأن امام رضا(ع) است، تشکیل شود، گفت: در این 45سال بعد از انقلاب تجمع امام‌رضایی‌ها نخستین گردهمایی با این وسعت و بزرگی و زیبایی بود که در میدان خراسان با حضور مردم به‌خصوص نوجوانان و جوانان برگزار شد.
 این خادم هیئت قمر‌بنی‌هاشم بیان کرد: 2 موکب شهید پهلوان ابراهیم هادی از محله کوثر در این جشن برپا شد که در آن خیرین پذیرای مردم بودند و مردم نیز بسیار استقبال کردند.
سقفی ادامه داد: مردم استقبال بسیار خوبی از این جشن کردند و حضور جوانان و نوجوانان بسیار بالا بود. بسیاری از آنها از طریق رسانه‌ها همچون تلویزیون مطلع شدند زیرا در این رسانه زیرنویس به‌طور مرتب این جشن را تبلیغ می‌کرد. در غرفه ما آنقدر نوجوان حضور داشت که می‌توان گفت نوجوانان، موکب را اداره می‌کردند.

 


 

این خبر را به اشتراک بگذارید