• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194400
+
-

جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران

اجتماع باشکوه دلدادگان امام هشتم

یادداشت
اجتماع باشکوه دلدادگان امام هشتم

برای برگزاری اجتماع امام‌رضایی‌ها هماهنگی‌های بسیاری انجام شد تا جشنی با شکوه و به یادمادنی در اذهان شهروندان تهرانی رقم خورد. از همان دقایق نخست، برنامه‌ریزی و هماهنگی برای برگزاری هر‌چه باشکوه‌تر اجتماع بزرگ امام‌رضایی‌ها و بررسی مباحث حمل‌ونقلی و مسائل ترافیکی این مراسم در محل معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران انجام شد.
انصافا هم این اجتماع با حضور حداکثری دلدادگان امام هشتم خاطره‌انگیز و با‌شکوه برگزار شد. برای برگزاری این برنامه البته جلسات متعددی با معاونان حمل‌ونقل و ترافیک مناطق ۱۲ و ۱۴، نمایندگان شرکت‌ بهره‌برداری مترو، شرکت واحد اتوبوسرانی، شرکت کنترل ترافیک، سازمان تاکسیرانی، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و اداره کل حمل‌ونقل عمومی و امور مناطق این معاونت برگزار شد. طرح نظرات، دیدگاه‌ها و چگونگی هماهنگی این مجموعه درخصوص نحوه اجرای تکالیف و وظایف محوله برای هر یک از بخش‌ها انجام شد.
 افزایش ساعت کاری خطوط مترو و تغییر سرفاصله حرکت قطارها، درنظر گرفتن ۱۰۰ دستگاه ون از سوی سازمان تاکسیرانی برای جابه‌جایی شهروندان، اختصاص ۵۰۰‌دستگاه اتوبوس برای انتقال عاشقان اهل‌بیت(ع) از نقاط مختلف شهر به خیابان‌های ۱۷‌شهریور و خاوران ازجمله اقداماتی بود که برای برگزاری این اجتماع بزرگ درنظر گرفته شد.
همچنین درخصوص محل استقرار اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها و نحوه جابه‌جایی مسافران، مقرر شد اتوبوس‌ها پس از انتقال شهروندان از میادین و معابر اصلی شهر به محل برگزاری مراسم، در خیابان‌های ری، ۱۷‌شهریور و خاوران مستقر شوند و پس از پایان مراسم، مسافران را به مبادی ۱۰‌گانه سطح شهر باز‌گردانند. تاکسی‌های ون نیز در ایستگاه متروی امیرکبیر، ورزشگاه آیت‌الله سعیدی و خیابان خاوران، مستقر شده و مشتاقان اهل‌بیت(ع) را به اطراف میدان خراسان منتقل کنند.  500دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی شهروندان از مبادی مساجد و سراهای محلات به محل برگزاری مراسم و بالعکس، پیش‌بینی شد و علاوه بر آن، نسبت به ارائه خدمات از سوی ون‌های ویژه حمل‌ونقل معلولان و جانبازان نیز اقدام شد.
همچنین در ایستگاه شهدای ۱۷‌شهریور، خدمات رایگان به شرکت‌کنندگان در مراسم ارائه شد و ایستگاه‌های پذیرایی و غرفه‌های فرهنگی و هنری در ایستگاه‌های منتهی به محل برگزاری مراسم به‌ویژه ایستگاه شهدای ۱۷‌شهریور، راه‌اندازی شد. اعلام افزایش ساعت کاری خطوط مترو در دستور کار قرار گرفت و در مجموع۱۵۰‌دستگاه ون برای حمل‌ونقل رایگان شهروندان از محل‌های پارک اتوبوس‌ها و خودروهای شخصی به محل برگزاری مراسم نیز درنظر گرفته شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید