• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194358
+
-

پایش وضعیت پروژه‌های توسعه محلی منطقه 10در طرح رصد

چالش‌های منطقه 10شهرداری تهران در طرح رصد مورد بحث و بررسی قرار گرفت

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

روز گذشته منطقه 10میزبان هشتمین رویداد طرح رصد 2بود و بازدید میدانی از پروژه‌های منطقه با حضور میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه و احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند آغاز شد. اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ابتدا در مقبره شهدای گمنام بوستان نورالزهرا(س) حاضر شدند و پس از اهدای شاخه گل و قرائت فاتحه همراه با شهردار و معاونان منطقه10 به بررسی فرایند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی سال گذشته و اجرای پروژه‌های مصوب امسال پرداختند. میثم مظفر در جریان این بازدید به 53درصد بافت فرسوده و تراکم جمعیتی اشاره کرد و گفت: «توسعه زیرساخت‌ها و مراکز خدمات شهری محلی متناسب با نوسازی بافت مسکونی مطالبه بحق مردم است و شهروندان این منطقه توقع دارند همزمان با نوسازی خانه‌هایشان، پروژه‌های توسعه محله‌ای در راستای افزایش سرانه‌های ورزشی، تفریحی و فضای سبز اجرا و بهره‌برداری شوند. با توجه به تراکم جمعیت و ترافیک موجود در منطقه ضرورت دارد پروژه‌های اصلاح هندسی و توسعه و بهسازی معابر در اولویت اجرا قرار گیرد.»

احداث 3بوستان محلی جدید
فقر فضای سبز منطقه10 و کمبود فضای قابل تملیک جهت ایجاد بوستان‌های محلی یک دغدغه جدی شورای شهر است. رئیس کمیته بودجه شورا با بیان این مطلب تأکید کرد: «در حوزه فضای سبز 2درخواست داشتیم؛ اول بهسازی و مناسب‌سازی‌ بوستان‌ها و دوم پیگیری تملک و احداث 3بوستان جدید (عزیز، رعیت‌چی و باغ نظر) بود.» به‌گفته او در بوستان تهرانی براساس درخواست‌های مردمی، بازسازی مقبره‌الشهدای محله به‌عنوان یک پاتوق فرهنگی با عملیات کاشی‌کاری، نصب کتیبه، محوطه‌سازی‌ و اجرای سنگ مزار شهید اجرا شده و به پایان رسیده و طبق بازدید انجام شده دفتر بوستان به‌عنوان حسینیه در اختیار اهالی محل برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی قرار گرفته است. بازسازی معابر، اجرای کفپوش، مبلمان شهری، جدول‌گذاری دور باغچه، احداث 4چشمه سرویس بهداشتی، تعمیر و تجهیز زمین بازی کودکان و ست‌های ورزشی و متناسب‌سازی‌ برای توانخواهان، پروژه‌هایی هستند که سال گذشته انجام شده‌اند.

روان‌سازی‌ تردد با تعریض معابر
اصلاح، تعریض و بهسازی معابر پیاده و سواره‌رو از مطالبات شهروندان است که توسط مدیریت شهری منطقه 10هم مورد توجه قرار گرفته و آنطور که مظفر عنوان کرده است «این منطقه یکی از مناطق پرتردد و دارای گره‌های ترافیکی جدی است که برای رفع این مشکل، شهرداری توسعه معابر را در دستور کار دارد. براساس مصوبات طرح رصد یک، در خیابان رنجبر حد فاصل میدان ریاضی و خیابان شهید نوروزی به طول 2کیلومتر، عملیات اصلاح فنی، تعریض، پیاده‌رو‌سازی‌، جدول‌کشی و نصب علائم ترافیکی انجام شده و همچنین موضوع جابه‌جایی درختان جهت تعریض خیابان در حال پیگیری است.»

پروژه‌های توسعه محلی
بهسازی بوستان محلی آیینه در محله کارون شمالی
احداث مخزن آب بتنی ۲۵۰مترمکعبی در بوستان آیینه
بهسازی بوستان نیلوفر در محله بریانک
احداث زمین فوتسال چمن مصنوعی رنجبر
ایجاد بوستان مادر و کودک در محله هفت‌چنار
بازسازی و مرمت میدان جمهوری
اجرای طرح تعریض خیابان رنجبر
اجرای روکش آسفالت و بهسازی انهار
اجرای ۱۴ کیلومتر کانیو


 

این خبر را به اشتراک بگذارید