• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194334
+
-

مخالفت‌های جهانی با همجنس‌گرایی

بیش از صدها خانواده معترض روز جمعه گذشته در یک خیابان آرام در حومه شهر لس‌آنجلس آمریکا گرد هم آمده بودند تا علیه برگزاری مراسم‌های مرتبط با همجنس‌گرایان در یک مدرسه ابتدایی اعتراض کنند. گروهی از والدین از حضور کودکان‌شان در مدرسه جلوگیری‌کرده بودند و مراسم‌های مرتبط با همجنس‌گرایان را برای کودکان نامناسب می‌دانستند. از زمانی که دادگاه عالی آمریکا در سال2015 برای اتحادیه‌های همجنس‌گرایان مجوز قانونی صادر کرد، این موضوع به محل اختلاف نظرهای گسترده‌ای در جامعه آمریکایی تبدیل شده و طی چند سال گذشته نیز آموزش موضوعات مرتبط با مسائل جنسی در مدارس، مخالفت گروه‌ها و خانواده‌های مختلف آمریکایی را برانگیخته است. لس‌آنجلس تایمز به نقل از برخی معترضان آمریکایی گزارش داده است که خانواده‌های معترض معتقدند که آموزش به کودکان در مورد مسائل دگرباشان جنسی نامناسب است و مدارس باید ابتدا رضایت والدین را برای بحث در مورد چنین موضوعاتی دریافت کنند.

خشم خانواده‌های کانادایی
در کانادا نیز صدور دستورالعملی جدید درباره آموزش مسائل جنسی در مدارس با مخالفت گسترده خانواده‌های مسلمان در این کشور روبه‌رو شده است. این دستورالعمل حدود یک‌ماه پیش از سوی نهاد آموزش دولتی اتاوا به همه مدیران مدارس ابلاغ شد و خط‌مشی جدیدی را ترسیم کرد که براساس آن در تمام کلاس‌های درس، ازجمله مهدکودک‌‍‌ها مسائل هویت جنسی گنجانده می‌شوند و شرکت دانش‌آموزان در این کلاس‌ها برخلاف قبل انتخابی نیست، بلکه بخشی از روند دروس عادی است. این در حالی است که قبل از این حضور دانش‌آموزان در این کلاس‌ها به رضایت خانواده‌ها بستگی داشت و حذف رضایت خانواده‌ها باعث برپایی چندین روز اعتراضات خانواده‌های دانش‌آموزان روبه‌روی نهاد آموزش دولتی کانادا شد.

ممنوعیت قانونی در 66کشور
براساس گزارش مؤسسه آمریکایی با نام «هیومن دیگنیتی تراست»، تا‌کنون حداقل 66کشور فعالیت همجنس‌گرایان را ممنوع اعلام کرده‌اند. بیشتر این کشورها فعالیت‌های همجنس‌گرایان را جرم می‌دانند و برای آن مجازات تعیین کرده‌اند. براساس گزارش این مؤسسه آمریکایی، مجازات در حداقل 12کشور برای همجنس‌گرایان اعدام است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید