• دو شنبه 31 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 12 ذی القعده 1445
  • 2024 May 20
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194327
+
-

تجلیل وندرس از اوزو

ویم وندرس که به‌عنوان رئیس هیأت داوران جشنواره فیلم توکیو انتخاب شده، یاسو جیرو اوزو، کارگردان بزرگ سینمای ژاپن را استاد مسلم خود خواند.
به گزارش هالیوود ریپورتر، برگزارکنندگان جشنواره فیلم توکیو اعلام کردند ویم وندرس، رئیس هیأت داوران جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو ۲۰۲۳ خواهد بود. ارتباط هنری طولانی مدت وندرس با ژاپن اکنون آشکارتر از همیشه است.
رابطه هنری وندرس با ژاپن به سال ۱۹۸۵ بازمی‌گردد که وی با ساخت مستند «توکیو‌گا»، ادای احترامی به کارگردان کلاسیک ژاپنی یاسوجیرو اوزو کرد؛ کارگردانی که وندرس مدت‌هاست او را قهرمان سینمایی خود معرفی کرده است. امسال سالگرد ۱۲۰سالگی اوزو است و به همین مناسبت جشنواره توکیو بخش نمایش ویژه‌ای را تدارک دیده که وندرس میزبان آن خواهد بود. وندرس نخستین بار سال ۱۹۸۵ فیلم «پاریس، تگزاس» را در جشنواره توکیو در بخش جشنواره جشنواره‌ها به نمایش درآورد و سال ۱۹۹۱ با فیلم «تا انتهای جهان» به این جشنواره بازگشت و پس از آن هم ریاست داوران مسابقه سینمای جوان را در سال ۱۹۹۳ برعهده داشت.وندرس در بیانیه‌ای گفت که از بازگشت به جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو آن هم ۶۰سال پس از مرگ و ۱۲۰سال پس از تولد اوزو استاد مسلمش هیجان‌زده است و همین موضوع، این مناسبت را برای وی بسیار خاص می‌کند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
تجلیل وندرس از اوزو