• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
سه شنبه 23 خرداد 1402
کد مطلب : 194297
+
-

نکته بازی/ راضی به اسم رئال؟

تلاش استقلالی‌ها برای انتخاب سرمربی جدیدشان ادامه دارد و اخبار ضد ‌و نقیض زیادی هم از باشگاه بیرون می‌آید؛ یک‌بار می‌گویند مربی بعدی 100درصد ایرانی است و دفعه بعد می‌گویند با چند مربی خارجی هم مذاکره شده است. در هر صورت یکی از اسم‌هایی که این چند روز مطرح شد، لوپزکارو، سرمربی اسپانیایی بود که بعد از جدایی از شنزن چین در 4سال گذشته بدون تیم بوده است. کارو در حرفه مربیگری هیچ کارنامه درخشانی ندارد اما تنها چیزی که رزومه او را پربار و غلط‌انداز کرده، یک دوره کوتاه حضور مرد اسپانیایی روی نیمکت رئال مادرید در سال2005 بوده است. خب البته همانجا هم کارو از 24بازی ممکن فقط 12بازی را برد. حالا اگر فقط اسم رئال‌مادرید برای‌تان قانع‌کننده است، کارو را انتخاب کنید.

از قوطی کدام عطار بیرون آمده؟
پیش از اعزام تیم ملی به قرقیزستان برای حضور در تورنمنت کافا، مهدی طارمی از سطح کیفی این بازی‌ها انتقاد کرد و گفت مسابقات مزبور نمی‌تواند کمک چندانی به تیم ملی بکند. امیر قلعه‌نویی هم به‌عنوان سرمربی این تیم در نشست خبری پیش از مسابقه با افغانستان به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: «طارمی نگاه فنی داشته و این طبیعی است. درخواست کادرفنی هم این است که تیم ملی برای حضور پرقدرت در جام ملت‌ها با تیم‌های سطح بالا دیدار داشته باشد.» خب این یعنی قلعه‌نویی هم از حضور در کافا راضی نیست. شما مطمئن باشید اگر از مهدی تاج هم در این زمینه سؤال کنید، همین جواب را خواهد داد. بعد مشخص نیست ایده آماده‌سازی تیم ملی در برابر افغانستان و قرقیزستان از قوطی کدام عطار بیرون آمده؟

در ضمن، به من هم فکر کنید
تهدید یحیی گل‌محمدی به جدایی از پرسپولیس بازتاب‌های زیادی داشته است. به هر حال او به‌عنوان سومین سرمربی تاریخ پرسپولیس در فصل گذشته موفق به ثبت دبل شده و طبیعی است که هواداران نگران باشند. در این میان اما حمید درخشان، پیشکسوت سرخ‌ها نگاه دیگری دارد: «نباید فشار روحی زیادی روی یحیی بگذاریم. باید اجازه دهیم که با تفکر باز و ایده‌های خوب تصمیم خود را بگیرد. حق انتخاب با یحیی است و باید به تصمیم او احترام گذاشت.» به هر حال دست‌کم از نظر قانونی یحیی یک فصل دیگر با پرسپولیس قرارداد دارد و او نیز باید به پیمانی که بسته شده متعهد باشد. با این حال در بطن اظهارات حمید درخشان، جمله «می‌توانید بعد از یحیی به من هم فکر کنید.» دیده می‌شود. البته شاید هم ما اشتباه می‌کنیم!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید