• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 22 خرداد 1402
کد مطلب : 194185
+
-

آبی بلاتکلیف قرمز بلاتغییر!

مجامع باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس هم سرانجام برگزار شد. در باشگاه پرسپولیس، همه اعضای هیأت‌مدیره در سمت خود باقی ماندند و فقط یک نفر به باشگاه اضافه شد. در استقلال 2عضو هیأت‌مدیره با نفرات جدید جایگزین شدند، با این حال باشگاه هنوز هم به شکل رسمی مدیرعامل ندارد و همچنان با سرپرست اداره می‌شود. آیا این ترکیب نهایی اعضای هیأت مدیره، همان چیزی بود که سازمان خصوصی‌‌سازی وعده‌اش را می‌داد؟ آیا افرادی که در شرایط فعلی در هیأت‌مدیره 2باشگاه حاضر هستند، می‌توانند به لحاظ اقتصادی، راهکارهایی برای درآمدزایی به این باشگاه‌ها ارائه بدهند؟

  پرسپولیس و مدیری که عضو هیأت‌مدیره نیست
در جلسه مجمع باشگاه پرسپولیس، تغییر گسترده‌ای در باشگاه اتفاق نیفتاد. قرار شد درویش برای یک فصل دیگر نیز مدیرعامل پرسپولیس بماند اما دوران حضور او در هیأت‌مدیره به پایان رسید. ظاهرا براساس قوانین بورسی، مدیرعامل باید خارج از هیأت‌مدیره باشد تا نقش نظارتی در هیأت‌مدیره زیر سؤال نرود. با خروج رضا درویش، همه اعضای قبلی هیأت‌مدیره پرسپولیس ابقا شدند و پیمان حدادی نیز به‌عنوان عضو جدید معرفی شد. شاید موفقیت در کسب 2جام و دریافت مجوز حرفه‌ای، مسائلی بودند که موجب شدند تغییر خاصی در ترکیب مدیران پرسپولیس اتفاق نیفتد. این در حالی بود که رئیس سازمان خصوصی‌سازی، مدام از تغییراتی گسترده در ترکیب مدیران استقلال و پرسپولیس خبر می‌داد.

  استقلال؛ از هیأت‌مدیره به کمیته فنی
در باشگاه استقلال، پرویز مظلومی و محمد مومنی از هیأت‌مدیره خارج شدند اما جالب اینجاست که هر دو نفر عضو کمیته فنی باشگاه هستند و همچنان در استقلال حضور خواهند داشت. حضور این دو نفر به‌عنوان 2عضو فنی در هیأت‌مدیره چقدر مؤثر بوده که حالا باید همچنان در استقلال باشند؟ مهدی حیدرزاده و علیرضا خانی نیز نفراتی هستند که در ترکیب جدید هیأت‌مدیره باشگاه حاضر خواهند بود؛ نفراتی که سابقه خاصی در فوتبال ایران ندارند و به‌نظر می‌رسد بیشتر برای ارائه طرح‌های اقتصادی معرفی شده‌اند. به هر حال، مدیرعامل جدید باشگاه معرفی نشد و شرایط حجت کریمی در این باشگاه مشخص نیست. این اتفاق در روزهایی که استقلال نیاز به معرفی سرمربی جدید و مذاکره با نفرات مدنظر این مربی دارد، کمی نگران‌کننده خواهد بود؛ چرا‌که از دست دادن زمان در این مقطع از فصل، معمولا ضربه‌های جبران‌ناپذیری به یک تیم وارد می‌آورد. این بلاتکلیفی در استقلال باید هر‌چه زودتر به پایان برسد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :