• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194028
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/RgwMz
+
-

بازار موسیقی گرم شد

گروه‌های موسیقی بانوان، ارکستر ملی و دیگر گروه‌ها اجراهای خود را آغاز می‌کنند

تئاتر
بازار موسیقی گرم شد

فهیمه پناه‌آذر- روزنامه‌نگار

با شروع تابستان در کنار کنسرت‌ گروه‌های پاپ، برخی از گروه‌های موسیقی سنتی، تلفیقی و کلاسیک و... هم دست به‌کار شده اند تا اجراهایی در پایتخت و دیگر شهرها داشته باشند.

ارکستر ملی روی سن وحدت
ارکستر ملی هم نخستین اجرای تابستانی خود را اول تیر در تالار وحدت برگزار می‌کند. این کنسرت شامگاه پنجشنبه اول تیر ساعت۲۱:۳۰ با اجرای آثاری از بزرگان موسیقی ایران در تالار وحدت برگزار می‌شود. در این کنسرت ضمن اجرای آثاری از آهنگسازان ایرانی همچون مرتضی حنانه، جواد معروفی، حسن کسایی و بهزاد عبدی، نخستین اجرای «کنسرتو برای ویولن و ارکستر» آخرین ساخته استاد فرهاد فخرالدینی روی صحنه خواهد رفت. اجرای سوییت‌هایی برای تکنواز قانون، تکنواز قیچک، نی و ارکستر از دیگر بخش‌های این برنامه است. بلیت‌های ارکستر ملی با کف ۱۰۰هزار تومان و سقف ۳۵۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

تهرانی‌ها در انتظار علیرضا قربانی
تور علیرضا قربانی در ۶ شهر و جزیره کیش به پایان رسید و پایتخت‌نشینان منتظر اجرای این خواننده در تهران هستند. به‌نظر می‌رسد قربانی به همراه گروهش تیر‌ماه در تهران اجراهای خود را آغاز می کند. در 3سال گذشته کنسرت این خواننده بیشترین استقبال و فروش بلیت را داشته؛ البته کنسرت همایون شجریان هم توانست فروش خوبی را در تابستان سال گذشته داشته باشد.

پانزدهمین بداهه‌نوازی در رودکی
تا پیش از فرارسیدن ماه‌های محرم و صفر که تعطیلی اجراهای موسیقی را در خود دارد، علاوه بر گروه‌های پاپ، دیگر گروه‌های موسیقی فرصت اجرا دارند. رضا علی‌آبادی، سرپرست گروه تنبورنوازان جامی، پس از آنکه سال‌ گذشته همراه با گروه بزرگ ۶۰نفره‌ای متشکل از شاگردان خود روی صحنه رفت، مجددا وارد جریان تازه‌ای در اجراهای بداهه‌نوازی شده است. این نوازنده تنبور در ۱۰سال اخیر بارها در تالار وحدت و رودکی در حضور مخاطبان به بداهه‌نوازی پرداخته است. پانزدهمین کنسرت بداهه‌نوازی رضا علی‌آبادی، نوازنده تنبور روز جمعه ۱۶تیر ساعت۲۰:۳۰ در تالار رودکی تهران برگزار می‌شود.

کولی مجنون در وحدت
سهم اجراهای گروه‌های موسیقی بانوان در چند سال اخیر و بعد از کرونا کمتر شده است. گروه‌های موسیقی بانوان در 2سال گذشته در حالی اجراهای خود را برگزار می کنند که قبل‌تر اجراهای بیشتری چه در جشنواره‌های موسیقی و چه اجراهای عمومی داشتند. ۱۵تیر قرار است نمایش-موزیکال «کولی مجنون» با برداشتی آزاد از هفت شهر عشق عطار نیشابوری ساعت14 در تالار وحدت روی صحنه برود. مهشید شهریارپور و مریم صدری، کارگردان و طراح حرکات این نمایش -موسیقی هستند. گروه موسیقی نهال هم دوم تیر‌ماه ساعت۱۴ در تالار وحدت کنسرت دارد. از دیگر گروه‌های موسیقی بانوان، گروه نوشه است که ۲۶خرداد در وحدت اجرا دارد.

اجرای 3روزه گروه لیان
گروه لیان وقتی به تالار وحدت می‌آید، بیشترین مخاطبان را به همراه دارد و همیشه کنسرت‌هایش تمدید می‌شود. این گروه بوشهری قرار است از ۲۳خرداد برای 3روز کنسرت پیش از تابستانش را در وحدت برگزار کند. بلیت‌های این کنسرت از کف ۱۹۰هزار تومان تا سقف ۴۲۰هزار تومان به فروش می‌رسد.

ترافیک پاپی‌ها
گروه‌های موسیقی پاپ همچنان بیشترین سهم اجراها را در سالن‌های کشور دارند. بیش از ۲۰گروه در هفته‌های آخر خرداد اجرا دارند. به‌نظر می‌رسد مشکل ممنوع‌الکارها هم حل شده و خوانندگان پرمخاطب در روزهای اخیر روی صحنه می‌روند. برج میلاد، سالن نمایشگاه میلاد و سالن اسپیناس میزبان بیشترین گروه‌های پاپ هستند. در برج آزادی هم چند گروه اجرا خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید