• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194026
+
-

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در همدان می‌ماند

«پس از پایان دوره بیست‌وهفتم جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، نشست‌ها، مذاکرات و رایزنی‌هایی برای رفع کاستی‌ها، مشکلات و محدودیت‌های برگزاری این رویداد نمایشی در همدان برگزار شد که امید است با همکاری مدیران و تصمیم‌گیران استان، این جشنواره به شکلی بهتر از دوره‌های گذشته در این شهر به‌کار خود ادامه دهد.»
به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، «با توجه به نشست‌های مختلف تخصصی با صاحب‌نظران و هنرمندان عرصه نمایش کودک و همچنین حساسیت‌های ویژه‌ای که در برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان وجود دارد، این احتمال درنظر گرفته شده بود که  این رویداد بزرگ نمایشی به استانی دیگر هجرت کند. در همین رابطه، امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که تیر۱۴۰۱ در همدان برگزار شد، طی گفت‌وگویی، از میزبانی این شهر ابراز نارضایتی و اعلام کرده بود درصورت برطرف نشدن ضعف‌ها، کمبودها و ناهماهنگی‌ها، احتمال تغییر محل برگزاری جشنواره بیست‌وهشتم وجود دارد.
پیرو این موضوع، در ماه‌های گذشته از یک‌سو مذاکرات متعددی میان اداره‌کل هنرهای نمایشی و دبیر این رویداد هنری با مدیران اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و از سوی دیگر، تشریک مساعی بین سطوح مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیریت کلان استان همدان انجام شد. این تعامل، با بهره‎مندی از نظرات کارشناسان و اصناف تخصصی این حوزه، در راستای هم‌افزایی توان و امکانات برگزارکنندگان و با هدف ارتقای کیفی برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان صورت گرفت. در این مذاکرات و رایزنی‌ها، بر رفع کاستی‌ها، مشکلات و محدودیت‌های موجود و به‌کارگیری نظرات تخصصی کارشناسان این حوزه برای برگزاری هرچه موفق‌تر جشنواره تئاتر کودک و نوجوان تأکید شد. با این رویکرد امید است تا از همه امکانات سخت‌افزاری و حمایت‌های مادی و معنوی استان فرهنگی همدان در دوره‌های آتی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به بهترین شکل استفاده شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید