• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 20 خرداد 1402
کد مطلب : 194011
+
-

نکته بازی/ مطمئنی منتظر استقلال بودی؟

همانطور که رسانه‌های قبرسی ادعا کرده بودند، نهایتا ریکاردو ساپینتو به‌عنوان سرمربی جدید تیم آپوئل در لیگ این کشور معرفی شد. به این ترتیب، قبرس دهمین کشوری خواهد بود که مارکوپولوی خوش‌اخلاق(!) پرتغالی طی 11سال گذشته در آن مربیگری می‌کند. نکته جالب اما این است که دقیقا 5روز پیش از اعلام رسمی خبر حضور ساپینتو در آپوئل، این مربی نامه‌ای سرگشاده برای هواداران استقلال نوشت که آن را اینطور به پایان برد: «مجبورم ایران را ترک کنم اما نماینده من چند روز دیگر در ایران حضور دارد. بنابراین اگر باشگاه آماده است، ادامه مذاکرات تا رسیدن به نتیجه نهایی به آسانی ممکن است.» آن وقت شما فقط ظرف 5روز از استقلال ناامید شدی، با آپوئل مذاکره کردی و به مرحله عقد قرارداد رسیدی؟ ما که باور می‌کنیم!

تمیز، فقط خودم
سعید آذری دیگر کلا تعارف را کنار گذاشته و به‌طور بی‌وقفه مشغول مطرح کردن خودش برای مدیرعاملی استقلال است. او البته پا را فراتر از این حرف‌ها هم گذاشته و گفته: «چون اهل کثافت‌کاری نیستم، استقلال را به من نمی‌دهند.» معنای ساده این حرف آن است که همه مدیران استقلال تا‌به‌حال و بعد از این اهل تمیزکاری نبوده‌اند که خب ادعای بسیار بزرگی است و شاید لازم باشد استاد در مورد آن توضیح بدهد. نکته دیگر این است که آذری سال‌ها در این فوتبال کار کرده. او مدیرعامل ذوب‌آهن و فولاد بوده و سابقه مدیریت در استیل‌آذین را هم داشته است. بنابراین برای آدم سؤال پیش می‌آید که آیا فقط مدیریت در استقلال نیاز به کثافت‌کاری دارد یا شامل سایر تیم‌ها هم می‌شود؟ به‌هرحال سؤال است دیگر!

اگر اسکوچیچ دعوت می‌کرد...
فهرست 25نفره تیم ملی برای حضور در تورنمنت کافا اعلام شده که حضور برخی چهره‌ها در آن قابل توجه است. برخی اسامی از زمان تشکیل مینی‌کمپ جنجال‌ساز شدند که یکی، دو نفر از آنها به فهرست نهایی تیم ملی هم راه یافتند. حالا مشخصا به این افراد کاری نداریم، اما سؤال‌مان این است که اگر فقط سعید مهری را دراگان اسکوچیچ به تیم ملی دعوت می‌کرد، چه اتفاقی رخ می‌داد؟ احتمالا منتقدان سرمربی کروات گردن او را اره می‌کردند. حالا شاید واقعا مهری بازیکن باکیفیتی باشد و با وجود همه انتقادات به‌کار تیم ملی بیاید اما چطور می‌شود در دوره فعلی اسم این کار را نگاه به لیگ و استفاده از نیروهای شایسته گذاشت، اما در دوره اسکوچیچ هر کسی که دعوت می‌شد، حتما یک پشت پرده مرموز داشت؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید