• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
جمعه 19 خرداد 1402
کد مطلب : 193948
+
-

پیشنهاد تفریحی برای کودکان و نوجوانان

سرگرمی با دایناسورها و کوسه‌ها

حضور در تم پارک‌های تفریحی و سرگرمی برای بسیاری از افراد به‌ویژه کودکان و نوجوانان تجربه‌ای خاص و به یادماندنی است. در واقع پارک‌های تفریحی برای آنهایی که به‌دنبال یک روز شاد و سرگرم‌کننده هستند، بهترین گزینه به‌شمار می‌آید و به تعدادشان هم افزوده می‌شود. نمونه‌اش همین اقیانوس پارک است که با کلی بخش‌های جذاب و متنوع، میزبان افراد است. در ادامه تعدادی تم پارک‌، جاذبه‌های طبیعی و تفریحات خانوادگی پیشنهاد داده‌ایم که حضور در آنجا اوقات خوشی را برای شما رقم می‌زند.

قدم در اعماق اقیانوس
اقیانوس پارک به‌تازگی در زمینی با بیش از 3هزار مترمربع مساحت، در منطقه گردشگری عباس‌آباد و روبه‌روی پارک آب‌ و آتش افتتاح شده است. این مجموعه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است. مثلا بخش ویژه نمایش ابتدایی (پریشو) شامل نمایشی 5‌دقیقه‌ای از سفر به اعماق اقیانوس و دیدن انواع موجودات دنیای زیر آب همراه با جلوه‌های ویژه (پاشیدن آب، عروس دریایی‌های روباتیک و حباب‌ساز) است. بخش ویژه تأثیرات مخرب نتیجه آلودگی‌های اقلام پلاستیکی در محیط‌زیست دریایی را نشان می‌دهد. این پارک دریاچه بزرگی دارد که شامل دو بخش ماهیان کوی و ماهیان آب شیرین همراه با کشتی و ساحل زیبا می‌شود. بخش حیوانات متحرک دریایی درون دریاچه و ساحل مجموعه هم شامل صدف، وال، لاک‌پشت چرمی، پیلاتیپوس، خرچنگ و گراز دریایی است. بخش دوم هم ویژه آبشار و رودخانه است که مجموعه و حیوانات متحرک مرتبط با آن شامل شنگ رودخانه‌ای، سمور، قورباغه و اسب آبی را در برمی‌گیرد. پنگوئن‌ها و فک دریایی، سفره‌ماهی‌ها، دلفین، کوسه و مارماهی، نهنگ قاتل و زیردریایی، آکواریوم‌ آب شور پایتخت همراه با دکور بزرگش، بانک ژن ماهیان اندمیک ایران و... از دیگر بخش‌های این مجموعه است که برای کودکان و نوجوانان جذابیت‌های زیادی دارد.

عظیم‌الجثه‌ها در پایتخت
پارک ژوراسیک، جزو نخستین تم پارک‌های پایتخت و حتی خاورمیانه است که مهمانانش را به میلیون‌ها سال پیش می‌برد، آن زمانی که موجودات عظیم‌الجثه‌ای به‌نام دایناسورها روی زمین زندگی می‌کردند. در واقع در این پارک انواع مجسمه‌های دایناسورها در گونه‌های مختلف و همچنین در ابعاد و اندازه واقعی آنها در دسترس همگان قرار دارد. حتی برخی از این مجسمه‌ها با صدا حرکت می‌کنند و جلوه‌های ویژه خاص خود را دارند و این از جذابیت‌های پارک ژوراسیک است که باعث می‌شود تجربه بازدیدکنندگان واقعی‌تر و حتی ترسناک‌تر به‌نظر برسد. اینجا ۳۰ هزار مترمربع وسعت دارد و در آن مجسمه متحرک ۲۸ دایناسور به‌همراه مشخصات دقیق آنها، روش زندگی و غذایی که می‌خوردند، دیده می‌شود. همچنین یک تخم دایناسور در پارک ژوراسیک وجود دارد که نوزاد دایناسور از آن بیرون می‌آید و دوباره به داخل تخم بر‌می‌گردد. این مجسمه برای نشان‌دادن شیوه تولد دایناسورها طراحی شده است. علاوه بر مجسمه دایناسورها، مجسمه حیواناتی مثل اسب آبی، گوریل، فیل، کینگ‌کنگ، پاندا، ماموت، خرس و ... . همچنین انواع دایناسورهای گیاهخوار و گوشتخوار مانند یوروپاسورس، یوروپاسورس قدبلند، استگوسوروس، تیرکس، تاروگوسورس الوسورس و... هم در این مجموعه گردآوری شده و درباره زندگی منحصر‌به‌فرد آنها اطلاعاتی در اختیار بازدیدکننده‌ها قرار می‌دهد.

بازی با حشرات
اسپایدر پارک در محدوده پارک پرواز، بعد از پروژه پارک ژوراسیک افتتاح شد و موضوع این پارک در زمینه حشرات و خزندگان است. در اسپایدر پارک تهران بیش از ۲۰‌نوع از مجسمه حشرات و بند‌پایانی مثل عنکبوت‌ها، زنبور، مورچه، کفشدوزک و حلزون و همچنین مجسمه خزندگانی چون تمساح، لاک‌پشت، ایگوانا و... برای بازدیدکنندگان به نمایش گذاشته شده است. همچنین بخش دیگر پارک تهران که در اسپایدر‌ پارک قرار گرفته به مراجعه‌کنندگان امکان دیدن حشرات تاکسیدرمی‌ شده و انواع آنها را با مشخصات دقیقش می‌دهد. قسمت جذاب و هیجان‌انگیزش گردش در اینجا نیز مشاهده حشرات زیر میکروسکوپ‌هاست.

سفر به دنیای بدن
مجموعه هیومن پارک یکی از هیجان‌انگیزترین تم پارک‌های تهران است که در شمال تهران و موزه حیات وحش دارآباد قرار دارد. این پارک موضوعی برای تمام گروه‌های سنی و به‌ویژه کودکان و نوجوانان مناسب است. این مجموعه یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های موضوعی بدن انسان در خاورمیانه است و از جاهای دیدنی تهران محسوب می‌شود. در هیومن‌پارک، ماکت‌های متعددی از بدن انسان وجود دارد که هر کدام با دانش تخصصی به مرحله ساخت و اجرا رسیده‌اند. از فواید و مزیت‌های اصلی رفتن به هیومن پارک برای هر سنی آشنایی با ساختار بدن انسان و شناخت عملکرد آنهاست.

پزشکان کوچک
 دکترلند یکی دیگر از تم پارک‌های پزشکی تهران است که کاملاً تفریحی و آموزشی، اطلاعات علمی و پزشکی را به کودکان و نوجوانان ارائه می‌کند. این پارک به‌عنوان یکی از جذاب‌ترین مقاصد تفریحی پایتخت شناخته می‌شود. در دکترلند، با استفاده از تجهیزاتی نوین و ابزارهای آموزشی مختلف، موضوعاتی مربوط به پزشکی، آناتومی، بهداشت و سلامتی به کودکان و نوجوانان آموزش داده می‌شود. به‌عنوان مثال، کودکان در این پارک با استفاده از شبیه‌سازها و مدل‌های مختلف، قسمت‌های مختلف بدن و نحوه کارکرد آنها را می‌شناسند و درک بهتری از عملکرد بدن خود پیدا می‌کنند. همچنین در این پارک، موضوعاتی مرتبط با بهداشت و ایمنی شامل شست‌وشوی دست، شیوه‌های خوردن سالم و دندان‌پزشکی هم به کودکان آموزش داده می‌شود. هدف اصلی این پارک، آگاهی کودکان و نوجوانان نسبت به بدن، سلامتی و بهداشت خود و ترغیب آنها به شغل پزشکی و آشنایی بیشتر در این زمینه‌هاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید