• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193918
+
-

نقل قول

اعطای وام اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه به شرکت‌های دانش‌بنیان
محمدصادق خیاطیان/ رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی

در ازای به‌کارگیری دانشگاهی به شرکت‌های دانش بنیان، وام اشتغال‌زایی قرض‌الحسنه اعطا می‌شود. در زمینه اعطای وام اشتغال‌زایی، تمرکز صندوق نوآوری بر این است که این وام به‌صورت شرکتی ارائه شود و از ‌ اعطای این وام به‌صورت فردی کنیم؛ زیرا فکر می‌کنیم ‌ اعطای وام اشتغال به‌صورت شرکتی فوق‌العاده اثرگذارتر است. برای اعطای این وام شرکت‌ها را رصد می‌کنیم و وام اشتغال مبتنی بر طرح‌های آنها می‌دهیم.

تجویز و مصرف دارو منطقی نیست
یونس پناهی/ معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

اگر در کشور‌دنبال پوشش همگانی سلامت و ارتقای نظام سلامت باشیم باید چند مورد را اصلاح کنیم که یکی از این موارد تجویز دارو است. میانگین تجویز دارو در هر نسخه در جهان5/1  قلم است اما در کشور ما حدود 4قلم دارو در هر نسخه نوشته می‌شود که بیش از دو برابر استاندارد جهانی است. میانگین تعداد اقلام دارویی تجویزی در یک نسخه در کشور ما 6/3 تا 1/4قلم دارو است و مصرف برخی از داروها مانند آنتی بیوتیک‌ها در کشور ما بالاست. ‌مصرف غیرعلمی و غیرکاربردی کورتیکواستروئید از دیگر موارد مصرف بی‌رویه دارو است.‌

دستور رئیس‌جمهور برای رفع دغدغه‌های حوزه سلامت
محمد رئیس زاده/ رئیس سازمان نظام پزشکی کشور

رئیس‌جمهور به حوزه سلامت توجه جدی دارد و برای رفع دغدغه‌ها در این حوزه دستور پیگیری داده‌ است. صنعت داروسازی در کشور ما رشد شگرفی داشته است اما با وجود پیشرفت‌های بالا، باز هم با مشکل کمبود دارو مواجه هستیم.   داروسازی بالینی موضوعی جدی است که در کشور ما آن‌گونه که باید به آن توجه نمی‌شود و جایگاه داروسازی بالینی در کشور ما مناسب نیست‌. هدف ما از صنعت عظیم دارو، درمان و مداوای بیمار است که باید جدی گرفته‌شود.

ثبت نام 16هزار نفر در سامانه کاریابی بهزیستی
محسن ایروانی /سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی کشور

۲۸هزار نفر در سامانه افراد جویای کار بهزیستی کردند که 16هزار نفر از این افراد فاقد شرایط لازم بوده‌اند و به دلایلی همچون تحت پوشش بهزیستی نبودن، عدم‌تطابق شرایط سنی و ... از فهرست افراد جویای کار این سامانه حذف شده‌اند. از ۱۶هزار و ۲۹نفر واجد شرایط، ۱۲هزار و ۶۳۸نفر دارای معلولیت و زیر مجموعه حوزه توانبخشی سازمان بهزیستی هستند. همچنین ۲هزار و ۳۶نفر از مددجویان تحت پوشش حوزه اجتماعی و یک هزار و ۳۵۵نفر نیز افراد از اعتیاد و تحت پوشش حوزه پیشگیری بهزیستی هستند‌ .

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :