• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193893
+
-

خوش بگذره

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هرچند تعطیلات آخر هفته کوتاه است اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید ‌یا چه سرگرمی‌هایی داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

یک سفر جادویی

کدام دهه‌شصتی است که فیلم «سفر جادویی» را به یاد نداشته باشد و آن را در دوران کودکی در سینما ندیده باشد؟ حتی اگر هم این فیلم را در سینما ندیده باشید، چند باری تلویزیون مرحمت کرده و آن را پخش کرده است. خلاصه که نسخه باکیفیت و بازسازی‌شده این فیلم خاطره‌انگیز قرار است پنجشنبه عصر در طرح جدید سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان یعنی «سیما نوستالژی» در سالن استاد کیارستمی در بنیاد سینمایی فارابی روی پرده برود. اگر دوست‌دارید دوباره خاطرات سال‌های دور را زنده کنید، پیشنهاد می‌کنیم امروز را برای دیدن این فیلم از دست ندهید و اگر فرزند کودک یا نوجوان دارید، او را هم با خود همراه کنید تا یک فیلم متفاوت و جذاب تماشا کند. این را هم اضافه کنیم که سفر جادویی فیلمی در ژانر فانتزی کودکانه به کارگردانی ابوالحسن داوودی و تهیه‌کنندگی علی‌محمد سعدالدین و محصول سال۱۳۶۹ است.

به رنگ چوب

خدمت آن دسته از افرادی که کل هفته را کار می‌کنند تا آخر هفته به دیدن یک نمایشگاه هنری و فرهنگی بروند، باید عرض کنیم که قرار است نمایشگاه خوشنویسی و نقاشی‌خط روی چوب در فرهنگسرای اندیشه برگزار ‌شود. نمایشگاه هنری «پیوند» مجموعه‌ای از 4نمایشگاه با محوریت چوب است که به همت مدیریت فرهنگی و هنری منطقه۷ در فرهنگسرای اندیشه برگزار می‌شود. این نمایشگاه به‌صورت تخصصی آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط روی چوب را زیرنظر محمدحسین اقبال‌پور و پیمان پیروی به نمایش گذاشته و تجربه‌ای متفاوت از هنر چوب را برای مخاطبان ایجاد کرده است. در بخش «چوب‌خط» این نمایشگاه، آرش رحیمی، اجرای تعدادی از آثار خوشنویسی استاد جواد بختیاری را برعهده داشته و در بخش دیگر با عنوان «تلاقی قلم بر پیکره‌ چوب» آثار اجرا شده خوشنویسی روی چوب توسط محمدحسین اقبال‌پور به نمایش درآمده است. همچنین در بخشی دیگر با عنوان «رقص رنگ در آوند چوب» آثار اجرا شده نقاشی‌خط روی چوب توسط پیمان پیروی به نمایش در‌آمده است. بخش «نغمه چوب» هم به نمایش تعدادی از آثار معرق سبک تفکیک رنگ، آرش رحیمی اختصاص دارد.‌ نمایشگاه «پیوند» فردا از ساعت ۱۶تا۱۹ در فرهنگسرای اندیشه افتتاح شده و تا چهارشنبه ۲۴خرداد‌ماه هم ادامه خواهد داشت.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره