• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193847
+
-

نکته/ رسیدگی ویژه به مالیات خیریه‌ها

پس از دیدار جمعی از خیرین با رئیس‌جمهور، سازمان امور مالیاتی در راستای تحقق رویکرد تحولی نظام مالیاتی و تسهیل ارائه خدمات مالیاتی به مودیان و همچنین در راستای حل و فصل دغدغه‌ها و مسائل مالیاتی مؤسسات و انجمن‌های خیریه، دستور رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی آنان به‌صورت متمرکز در یک واحد مالیاتی در ادارات کل سراسر کشور را صادر کرد. قرار است رسیدگی به این دسته از پرونده‌ها در شهر تهران در یکی از ادارات کل امور مالیاتی و در سایر شهرها نیز در یک اداره امور مالیاتی انجام گیرد.

مالیات در برنامه هفتم
براساس لایحه برنامه هفتم توسعه کشور، دولت مکلف است به‌منظور کاهش وابستگی اعتبارات هزینه‌ای به عواید حاصل از واگذاری دارایی‌های مالی و سرمایه‌ای از طریق افزایش سهم درآمدهای عمومی در تامین اعتبارات هزینه‌ای به‌نحوی اقدام کند که در پایان برنامه نسبت مالیات شامل سهم دولت از درآمدهای مالیاتی و گمرکی به تولید ناخالص داخلی و اعتبارات هزینه‌ای در بودجه سالانه به‌ترتیب حداقل به 12 و 80درصد برسد و وضع هرگونه تخفیف و بخشودگی و کاهش نرخ معافیت مالیاتی در طول برنامه هفتم ممنوع خواهد بود.

اجرای مطلوب‌تر قانون پایانه‌ها
عـبـاس مـزیکی، مدیرکل امور مالیاتی استان اصفهان: اجرای مـطلوب‌تر قـانون پایانه‌های فروشگاهی با فرهنگسازی‌ مالیاتی امکان پـذیر است. بستر اجرای بسیاری از قوانین، اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان است و نخستین شرط استفاده از سامانه مودیان،ثبت نام فعالان اقتصادی در سامانه مودیان است که درصورت عدم ‌ثبت نام فعالان اقتصادی در سامانه مذکور فعالیت آنان متوقف می‌شود.
در حال حاضر پایانه‌های فروشگاهی از طرف مودیان و فعالان اقتصادی می‌بایست منطبق با سند راهبردی و فعالیت شغلی مودی، تهیه و به سازمان امور مالیاتی اعلام گردد و فعالان اقتصادی باید ضمن ثبت نام در سامانه مودیان نسبت به ارسال اطلاعات فعالیت‌های اقتصادی از طریق کارپوشه اقدام نمایند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید