• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
پنج شنبه 18 خرداد 1402
کد مطلب : 193840
+
-

تیم بدون سرمربی

تیم ملی والیبال دیروز بدون بهروز عطایی تمرین کرد و شاید امروز هم در بازی با لهستان تنها باشد. عطایی سرماخورده یا از انتقادها دلخور است؟

تیم بدون سرمربی

بهروز عطایی دیروز در تمرینات تیم ملی غایب بود و مشخص نیست امروز در بازی با لهستان بتواند کنار زمین باشد یا نه. با شروعی که تیم در لیگ ملت‌ها داشت، حالا غیبت سرمربی می‌تواند نگرانی‌ها را بیشتر کند.
ایران در بازی اول لیگ با یک نمایش ضعیف 3بر صفر مقابل ژاپن شکست خورد و ظهر امروز باید با لهستان بازی کند. از بعد بازی با ژاپن، بیشتر صحبت‌ها سر این بود که همه باید این باخت را فراموش کنند و تمرکزشان روی ادامه لیگ باشد اما هنوز حرف‌‌وحدیث‌های بازی اول ادامه دارد.
شکست مقابل ژاپن، از نظر هواداران یک مقصر بیشتر ندارد؛ سرمربی تیم. بیشتر کسانی که بازی با ژاپن را دیده‌‌اند، بیش از هر کسی از عطایی انتقاد کرده‌اند. منتقدان دلایل مختلفی برای ایراد گرفتن از او دارند. عطایی بازی را با یک اشتباه بزرگ شروع کرد و تیم را بدون پاسور روانه زمین کرد. کادر فنی به جای جواد کریمی، اسم جواد معنوی‌نژاد را در ترکیب اولیه قرار داده بود؛ موضوعی که بعد از بازی لو رفت و در فضای مجازی خیلی‌ها را علیه عطایی شوراند. هواداران مدعی‌اند که اگر عطایی این اشتباه را نمی‌کرد، تیم تمرکزش را از دست نمی‌داد و حداقل بازی قابل‌قبولی به نمایش می‌گذاشت. فقط این مورد نیست. دعوا سر این است که چرا عطایی در هفته اول که هفته حساسی است و به‌خصوص در بازی حیثیتی با ژاپن، به بازیکنان جوان و کم‌تجربه میدان داد. نظر آنها این است که بازیکنان باتجربه‌ای مثل بردیا سعادت که روزهای آخر در تهران جا ماند و صابر کاظمی که امسال به تیم ملی دعوت نشد، در ناآماده‌ترین حالت هم بیشتر می‌توانستند به تیم کمک کنند تا جوانانی که برای نخستین‌بار لیگ جهانی را می‌بینند. آنها حتی معترضند که چرا عطایی با مرخصی میلاد عبادی‌پور هم موافقت کرد. در بازی اول لیگ جای خالی میلاد بیش از هر زمان دیگری خودش را نشان داد. تیم ملی طبق معمول هر دوره با بازی‌های تدارکاتی کمی به لیگ ملت‌‌ها رفت و مشخص بود که هنوز عطایی به ترکیب اصلی‌اش نرسیده است اما تعویض‌های پی‌در‌پی او هم با اعتراض روبه‌رو شده است.
هجمه‌ای که در این 2روز علیه عطایی به راه افتاده او را دلخور کرده است. تیم او فقط یک بازی انجام داده و با اینکه بازی ضعیف تیمش قابل دفاع نیست اما به‌نظر می‌رسد انتقادات هم بیش از حد است. عطایی انتظار نداشت که بعد از یک بازی، هواداران به او حمله و حتی موضوع برکناری‌اش را مطرح کنند. در این شرایط شایعه شده که سرماخوردگی بهانه است و عطایی دلیل دیگری برای غیبت در تمرین دیروز داشته است. اگر عطایی امروز کنار تیم نباشد، علیرضا طلوع‌کیان دستیار اول او تیم را هدایت می‌کند.
تیم ملی امروز با لهستان بازی دارد؛ تیمی که دیروز 3بر یک فرانسه را شکست داد و امروز مقابل ایرانی قرار می‌گیرد که روحیه چندانی ندارد. این بازی‌ سی‌ام 2 تیم است. در 29بازی قبلی 10پیروزی نصیب ایران شده و 19پیروزی هم سهم لهستان بوده است. ایران از دوره‌ای که در لیگ ملت‌ها حضور داشته، 6بازی مقابل لهستان انجام داده و 2تیم در تعداد بردها و شکست‌ها مساوی‌اند. بازی با لهستان هم مثل بازی با ژاپنی‌ها برای ایران‌ جذابیت خاصی دارد. به‌خاطر همین است که نیکولا گربیچ، سرمربی لهستان گفته: «بازی با ایران مثل همیشه هیجان‌انگیز است.» صحبت‌های گربیچ برای ایران و هوادارانش امیدوارکننده است؛ «سال گذشته بازیکنان ایران هرچه زمان گذشت بهتر و بهتر بازی کردند و درنهایت توانستند در مرحله نهایی لیگ حاضر شوند. انتظار این را دارم که همانند سال گذشته این اتفاق تکرار شود. چرا که تیم ایران همیشه خطرناک است و بازیکنانی در اختیار دارد که می‌توانند والیبال خوبی را به نمایش بگذارند.» خیلی‌ها هم با نظر گربیچ موافق هستند. با یک بازی عیار یک تیم سنجیده نمی‌شود. همه منتظرند که اگر تیم امروز برنده از میدان بیرون نمی‌آید، حداقل بازنده مطلق نباشد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید