• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193814
+
-

روش ورود به اوقات فراغت

اگر تمام فرصت‌های خالی نوجوان‌ها را با کلاس‌های فوق‌العاده پرکنید فرصت کاوش را از او می‌گیرید. شاید تصور کنید با این کار او در مسیر مورد نظر شما باقی می‌ماند اما در واقع نوجوان دیگر فرصتی برای آزمودن راه‌های جدید نخواهد داشت.پس باید به این نکته‌ها توجه کنید:
1 وقتی آنها یک برنامه را کنار می‌گذارند یا دیگر نمی‌خواهند یک کلاس را ادامه دهند، شما نباید احساس سرخوردگی کنید. بچه‌ها از سنین کم تا وقتی که نوجوانی خود را به پایان برسانند مراحل مختلفی را طی می‌کنند یا یک سرگرمی ماندگار پیدا می‌کنند درحالی‌که والدین آنها بیشتر نگران پولی هستند که برای این کلاس‌ها خرج کرده‌اند.
2 گاهی اوقات نوجوان‌ها با یک مشاور مدرسه یا مرکز هنری بیشتر ارتباط برقرار می‌کنند تا پدر و مادر خودشان. این مشاور می‌تواند نوجوان را در میان همسالان خودش ارزیابی کند و او را به نسبت سن و علایق گروهی آگاه کند.
3 تعریف موفقیت برای والدین و شخص نوجوان متفاوت است. والدین کسب برترین رتبه را موفقیت به شمار می‌آورند درحالی‌که فرزند آنها تنها می‌خواهد در رشته‌ای خاص و در میان گروهی از همسالان خود تجربه کسب کند. او ممکن است صرفا قصد تفریح داشته باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید