• سه شنبه 4 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 14 شوال 1445
  • 2024 Apr 23
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193792
+
-

300 راه برای درمان افسردگی

حال خوب
300 راه برای درمان افسردگی

مهتاب خسروشاهی

آدم‌ها زمانی می‌تـوانـند از پوسته خودشان بیرون بیایند که تصمیم بگیرند. درغیر این صورت ممکن است سال‌ها با جسم و روانی بیمار روزگار بگذرانند. « جس مل» یکی از افرادی است که تصمیم می‌گیرد زندگی خود را تغییر دهد. او با یافتن 300راه، تلاش کرد تا بر بیماری افسردگی خود غلبه کرده و آن را درمان کند.
در طول همه‌گیری کرونا، جس مل از افسردگی و اضطراب رنج می‌برد. اما قرنطینه باعث شد تا این زن 34ساله نتواند برنامه‌های خود برای غلبه بر افسردگی را آغاز کند. اما زمستان سال گذشته میلادی، زمانی که کرونا درحال فروکش کردن بود، جس تصمیم گرفت تا هر روز، کار جدیدی انجام دهد و برای این هدف، دوره‌ای 100روزه را درنظرگرفت. جس مل از 27دسامبر تصمیم خود را عملی کرد و وقتی به‌ماه آوریل رسید، احساس کرد بازهم به ادامه این مسیر نیاز دارد و با انجام این برنامه‌، حال بهتری دارد. جس برای آنکه هر روز فعالیت جدیدی انجام دهد کارهای متعددی مانند مکانیکی ماشین، خیاطی و همکاری با یک گروه باغبانی را امتحان کرد و آموخت. درواقع او «اولین‌»های بسیاری را امتحان کرد تا بتواند با تمرکز بر یادگیری تازه‌ها، بر حالت روحی خود غلبه کند.  مل برای آنکه هر لحظه به کاری مشغول باشد و از افسردگی بگریزد از آسان‌ترین کارها مانند دوختن دکمه‌های لباس، آویزان کردن چند قاب عکس روی دیوار، پختن کیک، درست کردن بستنی، پختن مربا، پرورش کدوحلوایی، اهدای خون، ورزش‌های مختلف، تماشای هاکی روی یخ تا کارهای بزرگ و مهم‌تر مانند زنبورداری را انجام داد. او برای آنکه دیگران از تجربه او برای بهبود افسردگی و اضطراب الهام بگیرند، هر روز کارهای خود را در اینستاگرام به اشتراک می‌گذاشت و به‌این ترتیب بسیاری با او همراه شده و از تأثیر کارهاییش بر زندگی خود صحبت می‌کردند.
جس مل می‌گوید:«حالا که به افسردگی و اضطراب خود غلبه کردم، کار کردن و یادگرفتن را ادامه خواهم داد. هر روز صبح از خود خواهم پرسید که چرا این کار را یاد نگیرم؟»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید