• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193780
+
-

هزار اتوبوس‌جدید دراتوبوسرانی تهران

معاون شهردار تهران: یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی است

گزارش
هزار اتوبوس‌جدید دراتوبوسرانی تهران

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

حمل‌ونقل عمومی پایتخت حال خوشی ندارد. عقب‌ماندگی 10ساله در این حوزه بزرگ‌ترین چالش مدیریت شهری را رقم زده است. اختصاص 45درصد بودجه امسال شهرداری تهران برای توسعه و تقویت و نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی اعم از مترو و اتوبوس، راهکار برون‌رفت از وضعیت نامطلوب کنونی است. دیروز جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران در صحن شورا پرونده عملکرد 20ماهه شهرداری پایتخت در حوزه حمل‌ونقل عمومی و برنامه‌های هدفگذاری‌شده برای امسال را ارائه داد و گفت که تا پایان امسال هزار دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوسرانی تهران وارد می‌شود؛ اقدامی که چون خون تازه در رگ‌های این ناوگان تزریق می‌شود و خدمت‌رسانی را بهبود می‌بخشد.

اتوبوسرانی؛ اولویت اول شهرداری
یکی از اولویت‌های اصلی مدیریت شهری ناوگان اتوبوسرانی است. بهرامی در جریان ارائه گزارش این موضوع را مطرح و عنوان کرد: «تمرکز شهرداری تامین اتوبوس از تولید‌کنندگان داخلی است و همین رویکرد سبب فعال‌شدن خطوط تولید پس از 8سال شده است. سال گذشته قیمت اتوبوس 3میلیاردو600میلیون تومان بود اما حالا برای خرید همان اتوبوس باید 7میلیارد تومان پرداخت کنیم. واردات اتوبوس هم گزینه دیگری است که شهرداری آن را پیگیری کرد و موفق به دریافت مجوزها شدیم اما محیط‌زیست با شاخص‌های سختگیرانه مانع این کار شده است.» معاون شهردار تهران با بیان اینکه قول وزارت کشور برای خرید اتوبوس محقق نشده است، گفت: «شهرداری قدرالسهم خود برای 700دستگاه اتوبوس را پرداخت کرده اما فقط 175دستگاه تحویل داده شده است. براساس برنامه چهارم توسعه شهر تهران تا سال1404 باید 10هزار دستگاه اتوبوس خریداری کنیم که برای تحقق این هدف نیاز به 70هزار میلیارد تومان است.»

افتتاح 13ایستگاه مترو تا پایان سال
در ادامه جلسه محسن هرمزی، مدیرعامل شرکت مترو هم گزارشی از وضعیت ناوگان ریلی ارائه داد و با بیان اینکه تکلیف شده تا پایان سال ۱۳ایستگاه مترو احداث شود، گفت: «اولویت اول ما تکمیل خطوط هفت‌گانه بود و سعی کردیم بهره‌برداری ناقص و گسسته در خط۶ تکمیل شود. قطعه میانی این خط سال گذشته تکمیل شد و امسال هم در تلاش هستیم تا قطعه شمال‌غربی شامل حدفاصل ایستگاه شهید ستاری تا کوهسار را با 3‌ایستگاه به نتیجه برسانیم.» انعقاد قرار‌داد 40هزار میلیارد تومانی با قرارگاه خاتم برای حفاری خط10 مترو، بررسی راه‌اندازی تراموا و... موارد دیگری بودند که در جلسه شورا مطرح شدند.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید