• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193768
+
-

میز خبر

«پسر انسان» در راه هنر و تجربه

پوستر فیلم «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و سرمایه‌گذاری وحید دلیلی رونمایی شد. به‌گزارش روابط‌عمومی پروژه، از پوستر فیلم «پسر انسان» به کارگردانی سپیده میرحسینی و تهیه‌کنندگی مشترک وحید دلیلی و سپیده میرحسینی با طرحی از طاها ذاکر رونمایی شد. این پوستر با الهام از نقاشی پسرِ انسان، یکی از شناخته‌شده‌ترین آثار نقاش سوررئالیست بلژیکی، رنه ماگریت طراحی شده است. اکران «پسر انسان» از روز چهارشنبه، ۲۴خرداد۱۴۰۲ در سینماهای منتخب گروه هنر و تجربه آغاز خواهد شد. بهنام شرفی، لیلا زارع، مجید پتکی، پریا مردانیان و هادی افتخارزاده در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.


درخشش «بی مادر» در جشنواره لندن

سیدمرتضی فاطمی در چهارمین حضور جهانی خود با فیلم «بی‌مادر» جایزه بهترین کارگردانی را از جشنواره رینبو لندن دریافت کرد. فیلم «بی‌مادر» به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی که پیش از این 3جایزه بهترین فیلم را از جشنواره‌های بین‌المللی داکا ۲۰۲۲ و جشنواره کروسینگ اسکرین انگلستان و نیز جایزه بزرگ جشنواره بنگلور،‌ کسب کرده بود، در چهارمین حضور بین‌المللی خود برنده جایزه بهترین کارگردانی از بیست‌و‌چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی رینبو لندن شد. بیست‌و‌چهارمین دوره این رویداد از ۲۸می تا ۴ژوئن۲۰۲۳ در انگلستان برگزار شد. اکران «بی‌مادر» به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی و با بازی امیر آقایی، میترا حجار، پردیس پورعابدینی و پژمان جمشیدی، به‌زودی در سینماهای کشور آغاز خواهد شد.


ایران، پایتخت سینمای مقاومت
فعال فرهنگی و فیلمساز سوری، سینمای ایران را به‌ویژه در موضوع مقاومت پیشتاز خواند و گفت: سینما بهترین روش و شاید تنها راه انتقال منطق مقاومت به جهان است.محمد ابوجدایل در گفت‌وگو با ایرنا، گفت: ایران در سینما و فرهنگ مقاومت با برخورداری از سینما و فیلمسازانی توانمند، پرچمدار کشورهای اسلامی است. وی ایران را پایتخت سینمای مقاومت عنوان کرد و برگزاری جشنواره فیلم ایثار را گام بلندی در انتقال منطق و فرهنگ مقاومت دانست و افزود: برگزاری کارگاه‌های سینمایی که در عراق و سوریه نیز در حال برگزاری است در توسعه ارتباطات میان سینماگران کشورهای اسلامی و به‌ویژه محور مقاومت با فیلمسازان ایرانی بسیار راهگشاست و از استادان سینمای ایران به این کشورها برای برگزاری ورک‌شاپ‌هایی دعوت شده است.این فعال فرهنگی با بیان اینکه جشنواره ایثار زمینه خوبی را برای ارتباط فیلمسازان جوان با هم و ارائه تولیدات مشترک در حوزه مقاومت فراهم کرده است گفت: خلأ چنین تولیداتی در حوزه مقاومت احساس می‌شود.ابوجدایل با اشاره به عرضه اثری از یک فیلمساز سوری درباره شهید سلیمانی در جشنواره فیلم ایثار که موفق به دریافت جایزه هم شد، گفت: این فیلم بعد از شهادت سردار سلیمانی، نگاه مردم و فرماندهان سوری درباره این شهید را بازگو می‌کند.


بازگشت دایناسورها در سی‌امین سال ساخته شدن «پارک ژوراسیک»

با توجه به اینکه اقتباس سینمایی پیشگامانه استیون اسپیلبرگ از «پارک ژوراسیک» تنها چند روز تا آغاز سی‌امین سالگردش فاصله دارد، یونیورسال برنامه‌هایی برای گرامیداشت آن دارد. یونیورسال برنامه‌های متعددی برای گرامیداشت سی‌امین سال برگرداندن دایناسورها به زمین دارد.در بیانیه رسمی این برنامه‌ها آمده است: در هر ۲ساحل آمریکا، امسال تابستان مهمانان پارک موضوعی می‌توانند یکی از بزرگ‌ترین ماجراجویی‌های سینمایی را با کالاهای انحصاری، غذاها و نوشیدنی‌های ویژه و نمایش فیلم نمادین ۱۹۹۳، جشن بگیرند. در پارک موضوعی اورلاندو، گردشگران تجربه‌های هیجان‌انگیزی با الهام از این مجموعه را زندگی می‌کنند. درروزهای ۹، ۱۰ و ۱۱ ژوئن هم یونیورسال این فیلم را در پارک‌های خود به نمایش درمی‌آورد تا به این فیلم برجسته خود ادای احترام ‌کند. «پارک ژوراسیک» نخستین‌بار ۹ژوئن۱۹۹۳ در واشنگتن به نمایش درآمد و از ۱۱ژوئن اکران رسمی‌اش در آمریکا شروع شد. این فیلم در اکران اولیه‌اش بیش از ۹۱۴میلیون دلار فروخت و بدل به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ شد و رکوردش تا زمان اکران «تایتانیک» در سال۱۹۹۷ دست نخورده ماند.در ‌ماه اکتبر هم در سراسر بریتانیا تور کنسرتی برگزار و فیلم در مکان‌هایی از منچستر، بیرمنگام، لیدز و... نمایش داده می‌شود. فیلم استیون اسپیلبرگ که سال۱۹۹۳ ساخته شد روز چهارشنبه ۱۸اکتبر در «ای او آرنا»ی منچستر به نمایش درخواهد آمد و پس از آن به شهرهای دیگر می‌رود. تمامی نمایش‌ها را ارکستر رسمی با موسیقی آهنگساز آمریکایی جان ویلیامز همراهی خواهد کرد.

 

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :