• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
چهار شنبه 17 خرداد 1402
کد مطلب : 193731
+
-

پایان کار آرش در فدراسیون جودو

حدود یک ‌ماه پیش صحبت از برکناری یک رئیس فدراسیون در رسانه‌ها مطرح شد و از همان زمان گمانه‌زنی برای پیدا کردن نام این فدراسیون و رئیسش آغاز شد. خیلی طول نکشید و مشخص شد که فرد مورد نظر آرش میراسماعیلی، رئیس فدراسیون جودو است. هرچند اخباری که در این مورد مطرح شده بود، تکذیب شد اما درنهایت دیروز میراسماعیلی به‌طور موقت از ریاست فدراسیون کنار رفت. او 22اسفندماه1401 از مجمع رأی اعتماد گرفته و موفق شده بود برای 4سال دوم ریاستش در این فدراسیون را تمدید کند اما حالا شاید خیلی زودتر از اینکه این دوره را به پایان ببرد، از این فدراسیون جدا شود. فعلا تا زمانی که تکلیف پرونده او مشخص شود، سرپرست فدراسیون جودو را اداره می‌کند.
مرتضی فلاح، مدیرکل حقوقی و املاک وزارت ورزش و جوانان، درباره سرنوشت رئیس فدراسیونی که گفته شده با حکم دادستان تا زمان رأی قطعی پرونده‌اش برکنار خواهد شد، به فارس گفته: «در راستای اجرای ماده7 قانون ‌تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء، اختلاس و کلاهبرداری، رئیس فدراسیون قطعا باید تعلیق شود. این تعلیق تا زمان صدور رأی نهایی است. درواقع قانونگذار گفته این تعلیق باید تا زمان صدور حکم نهایی ادامه داشته باشد. زمانی که دادستان به ما ابلاغ می‌کند، باید بلافاصله طبق قانون و در فرصت زمانی مشخص انجام شود. البته روش‌های آن متفاوت است. باید ببینیم دوستان از نظر حقوقی می‌خواهند چه روشی را جایگزین کنند و این کار انجام شود.» آرش میراسماعیلی بیشتر زمان ریاستش در زمان تعلیق فدراسیون جودو بود و قرار است شهریورماه تعلیق این فدراسیون برداشته شود که به‌نظر دیگر میراسماعیلی در فدراسیون حضور نخواهد داشت. میراسماعیلی این اواخر با برگزاری نشست‌ها و جلسات متعدد سعی کرد فضا را آرام کند ولی این اتفاق رخ نداد تا حکم سرپرست جدید توسط وزیر ورزش صادر شد.
با حکم وزیر ورزش، نصرالله پریچهره به‌عنوان سرپرست فدراسیون جودو منصوب شد. مراسم معارفه سرپرست جدید فدراسیون امروز برگزار خواهد شد. مدیرکلی ورزش و جوانان استان تهران ازجمله سوابق پریچهره در ورزش کشور است. باید منتظر ماند و دید رأی نهایی چه خواهد بود و آیا میراسماعیلی به فدراسیون بازمی‌گردد یا پریچهره فدراسیون را برای برگزاری مجمع انتخاباتی آماده خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید