• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 16 خرداد 1402
کد مطلب : 193618
+
-

خیز جدید اپل با هدست‌های واقعیت ترکیبی

فناوری
خیز جدید اپل با هدست‌های واقعیت ترکیبی

شب گذشته اپل یکی از بزرگ‌ترین کنفرانس‌های خود را در ۱۰ سال اخیر برگزار کرد. در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل (WWDC) سرانجام پس از مدت‌ها انتظار این شرکت هدست واقعیت ترکیبی خود را معرفی کرد تا چشم‌انداز جدیدی برای آینده دنیای فناوری ترسیم شود.
هدست واقعیت ترکیبی اپل که شامل واقعیت مجازی و واقعیت افزوده می‌شود، مهم‌ترین تحولی است که این شرکت پس از معرفی ساعت هوشمند خود یا همان اپل واچ کلید زده است. پس از مدت‌ها و عبور از دوران کرونا سرانجام حضور افراد در رویدادهای اپل هم بازگشته است.
براساس مشخصات اعلام شده هدست واقعیت ترکیبی اپل دارای دو لنز و نمایشگر داخلی 4K است. همچنین توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌های اپل تشویق می‌شوند تا از امکانات اکوسیستم جدید اپل برای خلق فضایی سه‌بعدی استفاده کنند. درحالی‌که شرکت متا و بنیانگذار آن مارک زاکربرگ برای به‌دست گرفتن پیشتازی در دنیای جدید متاورس تلاش می‌کنند اپل می‌تواند با هدست خود زمین بازی را تغییر دهد. به‌گزارش تک‌کرانچ، جورج جیجیاشویلی، تحلیلگر فناوری در این رابطه می‌گوید:‌ هدست اپل نوعی تأییدیه است و فصل بعدی و روش تعامل با واقعیت مجازی را تغییر می‌دهد. اگر این شرکت محصولی جذاب با برنامه‌ها و عملکردهای کاربردی ارائه دهد، توجه بسیاری به هدست واقعیت ترکیبی Reality Pro جلب خواهد شد. ورود اپل به این حوزه در حالی صورت می‌گیرد که تب اولیه متاورس عبور کرده است و اکنون بازار هوش مصنوعی و استفاده از این فناوری در دنیا داغ است. هرچند شرکت‌هایی مثل سونی هدست‌های اینچنینی برای سرگرمی روانه بازار کرده بودند اما هدست اپل نشان می‌دهد وضعیت جهان و زندگی در دنیای مجازی در حال تغییر است.
هرچند اپل در بسیاری از زمینه‌ها نخستین شرکتی نبوده که سخت‌افزار جدید معرفی کرده است اما در اکثر مواقع بر بازار مسلط می‌شود و شرکت‌های دیگر را پشت سر خود می‌کشاند. به‌عنوان مثل آیپاد به بهترین پخش‌کننده‌ موسیقی تبدیل شد و آیفون نیز بلکبری را درهم شکست.

این خبر را به اشتراک بگذارید