• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 13 خرداد 1402
کد مطلب : 193569
+
-

نکته بازی/به خانواده‌اش چه کار دارید؟


حسین حسینی نمایش خوبی در دربی تهران نداشت و مثل اغلب مصاف‌هایش با پرسپولیس، نتوانست به استقلال کمک کند. حسینی از ابتدای فصل تحت فشار هواداران بود و این نمایش غیرمؤثر در فینال جام‌حذفی هم مزید بر علت شد تا هجمه‌ها علیه او افزایش یابد. با این حال برخی تندروی‌ها در فضای مجازی طوری بود که صدای همسر این بازیکن را هم درآورد و او بابت توهین به فرزند خردسالش گلایه کرد. خب البته بخشی از پیام همسر حسینی غیرمنطقی بود؛ مخصوصا جایی که نوشته بود: «یک روز هم نمی‌توانید جای ما زندگی کنید.» با این حال اصل انتقاد او درست است. گیریم که یک بازیکن نمایش ضعیفی داشته و سزاوار شماتت است؛ خانواده او چه گناهی کرده‌اند که باید مورد هتاکی قرار بگیرند؟ آیا این کار، انسانی است؟

نقش خودتان را فراموش نکنید

از زمان حضور حجت کریمی در منصب سرپرستی باشگاه استقلال، دوسوم بیانیه‌های رسمی این باشگاه با اسم بردن از او منتشر می‌شود. کریمی اینطوری کرد، کریمی آنطوری کرد، با درایت کریمی اینطوری شد، با پیگیری کریمی آنطوری شد. در بیانیه بعد از شکست استقلال در فینال جام‌حذفی اما خبری از این داستان‌ها نبود. باشگاه در این اطلاعیه از هواداران عذرخواهی کرد و طبق معمول عملکرد داور را هم زیر سؤال برد. با این حال جا داشت اینجا هم به نقش پررنگ جناب سرپرست اشاره می‌شد؛ آنجا که کریمی پیش از فینال در فضای مجازی استوری گذاشت و مدعی شد استقلال با قهرمانی در جام‌حذفی شایستگی‌هایش را نشان خواهد داد. خاصیت این استوری چه بود غیر از اینکه فشار را روی بازیکنان استقلال افزایش و کارایی آنها را کاهش داد؟

به اندازه نصف لیگ گل خوردند

پرسپولیس قهرمان جام‌حذفی شد و انصافا با شایستگی هم به این عنوان دست یافت. آنها در مسیر فتح جام‌حذفی هر دو رقیب گردن‌کلفت خود را شکست دادند؛ هم سپاهان و هم استقلال را. با این حال در جریان قهرمانی قرمزها در جام‌حذفی اتفاق عجیبی رخ داد و آن هم این بود که پرسپولیس در هیچ‌یک از مسابقات خود موفق به ثبت کلین‌شیت نشد. آنها از هر کدام از 2حریف اصفهانی خود یعنی ون‌پارس و سپاهان 2گل خوردند و در برابر رقبای بعدی یعنی گل‌گهر، هوادار و استقلال هم هر کدام یک گل دریافت کردند. به این ترتیب تیمی که با 13گل خورده در 30بازی لیگی صاحب بهترین خط دفاعی لیگ شده بود، در جام‌حذفی تقریبا نصف این تعداد گل دریافت کرد؛ یعنی 7گل.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید