• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
پنج شنبه 11 خرداد 1402
کد مطلب : 193393
+
-

کتاب‌های پرفروش آینده هوش مصنوعی

درباره هوش مصنوعی کتاب‌های زیادی نوشته شده است؛از فرصت‌ها تا بحران‌ها. خواندن 3 زیر کتاب اما به علاقه‌مندان کمک می‌کند دید بهتری نسبت به آینده داشته باشند.

ابرهوشمندی
به گزارش همشهری، همواره بزرگ‌ترین نگرانی مردم دنیا هنگام فکر کردن به فناوری هوش مصنوعی و پیشرفت‌های آن، این است که آیا این فناوری قدرت تسخیر دنیا و نابودی انسان را دارد؟ در نتیجه عجیب نیست که دومین کتاب پرفروش سال۲۰۲۱ کتابی مرتبط با این موضوع است. نیک بوستروم، نویسنده این کتاب مشهور، فیلسوفی سوئدی‌الاصل است. او اکنون به‌عنوان مدیر مؤسسه آینده بشریت و استاد دانشگاه آکسفورد فعالیت می‌کند. کتاب ابرهوشمندی یا
 Super Intelligence او تلاشی بلندپروازانه برای ارائه چشم‌انداز هوش مصنوعی است. او در این کتاب به موضوعاتی مانند همگرایی ابزاری، هوش جمعی و جنایت ذهنی می‌پردازد.

برش‌هایی از آینده
این کتاب نوشته آرتور سی. کلارک دیدگاه ما را نسبت به سرعت تغییراتی که هوش مصنوعی در دنیای ما به‌وجود می‌آورد، عوض می‌کند. هر چند آخرین فصل‌های کتاب پیش‌بینی‌های خود کلارک درباره آینده را شرح می‌دهد، اما فصل‌های نخست آن به تحلیل پیش‌بینی‌های دیگران درباره فناوری‌های مختلف، پیش از توسعه واقعی آنها می‌پردازد. فرایند درازمدت پیشرفت هوش مصنوعی چگونه خواهد بود؟ آیا از مسیری قابل پیش‌بینی پیروی خواهد کرد؟ مسیری که در آن دید واضحی از آنچه در ۵ تا ۱۰ سال آینده رخ خواهد داد، وجود دارد؟ به پیشرفتی شگفت‌آور در زمینه هوش مصنوعی برخواهیم خورد که دنیا را به سرعت عوض می‌کند؟ برش‌هایی از آینده به ما می‌گویند که این سؤال‌ها ارزش پرسیدن و پیگیری را دارند.

تحلیل یادگیری ماشین
پرفروش‌ترین کتاب هوش مصنوعی سال۲۰۲۱ نوشته ارلین گرون است. اگرچه این کتاب در مورد هوش مصنوعی است اما محتوای آن بیش از همه برای برنامه‌نویسان مناسب است و راهکارهایی برای استفاده از کتابخانه‌های یادگیری عمیق به آنها ارائه داده است. این روزها حتی برنامه‌نویسانی که تقریباً هیچ اطلاعاتی از فناوری یادگیری ماشین ندارند هم می‌توانند از این فناوری استفاده کنند و در این کتاب توضیح داده می‌شود که چطور باید چنین کاری را بکنند. همچنین هر فصل از این کتاب تمریناتی دارد که به تثبیت آموخته‌های افراد از این کتاب کمک شایانی خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید