• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193329
+
-

رصد پروژه‌های توسعه محلی در منطقه 4

اعضای شورای شهر از پروژه‌های محلی شمال شرق تهران بازدید کردند

اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پنجمین گام از «طرح رصد۲ » به نظارت میدانی بر پیشرفت فیزیکی پروژه‌های توسعه محلی منطقه ۴ در سال ١۴٠١ و پروژه‌های در دست اقدام ١۴٠٢ پرداختند.

حل مشکلات مردم منطقه 4 در طرح رصد

میثم مظفر، رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر تهران، به جزئیات این بازدید اشاره کرد و گفت: با وجود کارهای ارزشمندی که شهرداری در دوره‌های گذشته در منطقه ۴ انجام داده است، همچنان شاهد کمبود قابل‌توجه در سرانه‌های فرهنگی، ورزشی و بوستان‌های محلی در سطح این منطقه گسترده و پرجمعیت هستیم.
او عبور 4 بزرگراه اصلی شهر تهران از میانه منطقه4 و همجواری 3 بزرگراه دیگر در شمال، جنوب و شرق منطقه را از ویژگی‌های خاص و شاخصه‌های توسعه شهری در این منطقه خواند و با اشاره به ‌وجود مراکز صنعتی و تجاری در مجاورت بافت مسکونی در منطقه4 توجه به حل مشکلات زیست‌محیطی در محلات را ضروری دانست و گفت: در خیابان بنی‌هاشم، به‌دلیل همجواری صنف سرامیک با بافت مسکونی و عدم‌وجود انهار مناسب برای جمع‌آوری آب‌های سطحی، آلودگی محیطی نامناسبی مشاهده می‌شد که در گام نخست در طول ۱۲۰۰متر در این محور با اعتبار ۶٫۸میلیارد تومان، نهر تبدیل به کانیو و ۹۵۰۰مترمربع روکش آسفالت نیز انجام و منظر شهری این محور ساماندهی شد.
مظفر همچنین از تحقق یکی دیگر از درخواست‌های مردمی درخصوص پایانه‌های حمل و نقل خبر داد و بیان کرد: عملیات بازسازی پایانه علم و صنعت با اختصاص اعتبار 4/5میلیارد تومان و ایجاد ۸۰۰مترمربع فضای مسقف، پهلوگاه‌های استاندارد، سکوی انتظار مسافر، سرویس بهداشتی و ... در سال گذشته انجام شد و مقرر گردیده از محل اعتبارات پروژه‌های محلی پایانه اتوبوس‌رانی افق با اعتبار ۸میلیارد تومان نیز در سال‌جاری بهسازی شود.
او همچنین از احداث امتداد خیابان دلاوران جهت اتصال به اتوبان امام علی(ع) به‌عنوان یکی از پروژه‌های اصلی و مهم منطقه 4 در سال‌ جاری خبر داد و گفت: این گذرگاه با طول ۱۳۸۰متر و با اعتبار ۳۰میلیارد تومان به جهت توسعه شبکه معابر، کاهش بار ترافیکی و کمک به توسعه محله شمیران نو ایجاد خواهد شد.

پیشرفت فیزیکی 6ماهه به اندازه 5سال

احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران
در ادامه با بیان اینکه نظارت بر اجرای پروژه‌های توسعه محله‌ای و اهمیت مدیریت شهری سبب شده که در 6‌ماه به اندازه 5سال شاهد پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها باشیم، گفت: سال گذشته همین موقع وقتی از منطقه بازدید کردیم موضوعات مختلفی از سوی اهالی محلات منطقه به‌عنوان مشکلات مطرح شد که نیاز به حل شدن داشت و امروز می‌بینیم این پروژه‌های توسعه محله‌ای با پیشرفت خوبی همراه بوده‌اند؛ به ‌طوری که در 6‌ماه 50درصد پروژه‌ها به سرانجام رسیده است؛ حال آنکه 50درصد دیگر طی 5سال تکمیل شده بودند. این امر نمایانگر توانمندی مجموعه مدیریت شهری است و اینکه اگر بخواهیم می‌توان در 6‌ماه به اندازه 5سال کار کرد.صادقی افزود: امروز ما دیدیم که بازگشایی معابری که سالیان سال مسدود و محل تجمع معتادان متجاهر بودند، چه تأثیر شگرفی در افزایش رضایتمندی مردم دارد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید