• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 10 خرداد 1402
کد مطلب : 193317
+
-

نارضایتی از فرودگاه‌های مدرن انگلیس!

از هر سه انگلیسی یک نفر اختلال ناگهانی در ارائه خدمات در فرودگاه‌ها را تجربه کرده یا پرواز خود را از دست داده است

از کار افتادن 2روز پیش گیت‌های الکترونیک مخصوص تأیید گذرنامه در تمامی فرودگاه‌های انگلیس، باعث اختلال و اغتشاش در این فرودگاه‌ها شد. این اختلال سبب شد تا صف‌های طولانی در فرودگاه‌های انگلیس از جمله فرودگاه‌های مهم «هیترو»، «منچستر» و «گتویک» شکل بگیرد و مسافران به‌طور گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی خشم و نارضایتی خود را بروز دهند. اسکای‌نیوز در گزارشی با عنوان «هرج ‌و مرج مطلق» ضمن تأیید اعتراض‌ها به توقف فعالیت گیت‌های الکترونیک در اغلب فرودگاه‌های انگلیسی از شرایط خدمات‌دهی فرودگاه‌های این کشور انتقاد کرد.
گیت الکترونیکی تأیید گذرنامه باعث تسریع در روند کنترل گذرنامه در فرودگاه‌ها می‌شود. این گیت‌ها به مسافرانی که از کشورهای استرالیا، کانادا، ایسلند، ژاپن، لیختن‌اشتاین، نیوزیلند، نروژ، سنگاپور، کره‌جنوبی، سوئیس و آمریکا وارد انگلیس می‌شوند و همچنین کسانی که اطلاعات بیومتریک در گذرنامه‌شان ثبت شده است اجازه می‌دهد تا از طریق این گیت‌های الکترونیکی وارد شوند. این سامانه از تکنولوژی شناسایی چهره و گرفتن عکس مسافر برای تأیید هویت او استفاده می‌کند. درپی از کار افتادن این سامانه، مسافرانی که قصد ورود به انگلیس را در فرودگاه‌ها داشتند مجبور شدند ساعت‌های طولانی را در صف‌های بررسی و تأیید گذرنامه‌ها به‌صورت دستی بگذرانند. یورونیوز سال گذشته با انتشار نظرسنجی درباره بی‌نظمی و هرج‌ومرج در فرودگاه‌های انگلیس گزارش داده بود یکی از هر سه انگلیسی تابستان گذشته توقف ناگهانی ارائه خدمات در فرودگاه‌ها را تجربه کرده که در برخی موارد باعث از دست رفتن پروازها شده است. گرچه مقام‌های انگلیسی اعلام کرده‌اند شرایط خدمات‌دهی در فرودگاه‌ها در حال بهبود است، روزنامه «میرور» به نقل از کارشناسان نوشته است که انگلیسی‌ها باید خود را برای اختلالات بیشتر در فصل تابستان آماده کنند.
انگلیس که از حامیان اصلی اوکراین در جنگ با روسیه بوده و به‌طور گسترده از تحریم‌های غرب علیه مسکو حمایت می‌کند از زمان آغاز این جنگ دستخوش مشکلات متعدد داخلی شده است؛ ازجمله افزایش سرسام‌آور هزینه‌های معیشتی که باعث شده است کارکنان بخش‌های مختلف ازجمله فرودگاه‌ها در اعتراض به حقوق دریافتی‌شان دست از کار بکشند؛ به‌عنوان مثال، کارمندان بخش امنیتی فرودگاه هیترو در شهر لندن‌، ماه گذشته و همزمان با مراسم تاجگذاری پادشاه این کشور فراخوان گسترده‌ای برای اعتصاب صادر کردند. این در حالی است که «ریشی سوناک»، نخست‌وزیر انگلیس، متعهد شده که با تصویب قوانینی مانع از اعتصاب کارکنان دولتی به‌ویژه در فرودگاه‌ها و سیستم‌های حمل‌ونقل ریلی شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید