• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193241
+
-

پرداخت کرایه اتوبوس با استفاده از تلفن همراه

جلسه‌ آموزشی اپلیکیشن پذیرش بلیت تک‌سفره در خطوط اتوبوس تندروی تهران(BRT)  برگزار و طی آن کارشناسان سازمان فاوا ضمن معرفی ویژگی‌های کاربردی این اپلیکیشن، نحوه‌ کار با آن را به مدیران، متصدیان و پیمانکاران طرف قرارداد شرکت واحد اتوبوسرانی تهران آموزش داده و در ادامه‌ این جلسه، دسترسی لازم به افراد طرف قرارداد اعطا شد.
این اپلیکیشن در راستای فراهم‌کردن زیرساخت یکپارچه برای نظارت بر روند پرداخت کرایه در خطوط اتوبوس تندروی تهران(BRT)  طراحی شده است. همچنین در این جلسه کدهای QR که قرار است در خطوط یک تا 10خطوط اتوبوس تندروی تهران(BRT)  نصب شوند، رونمایی و ۲۰خرداد به‌عنوان زمان آغاز به‌کار این سیستم پرداختی، اعلام شد.
بدین‌ترتیب با نصب کدهای QR در خطوط اتوبوس تندروی تهران، امکان پرداخت کرایه‌های ناوگان حمل‌ونقل عمومی از طریق اسکن کدهای QR با استفاده از گوشی تلفن همراه برای مسافران این خطوط فراهم می‌شود.
 شهروندان می‌توانند بدون نیاز به اپلیکیشنی خاص و تنها از طریق اپ‌های معتبر و متصل به کیف پول الکترونیکی طرف قرارداد با شهرداری تهران، در ایستگاه، اقدام به اسکن کد QR کرده و با نشان‌دادن پرداخت به متصدی ایستگاه از سرویس حمل‌و‌نقل شهری استفاده کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید