• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
سه شنبه 9 خرداد 1402
کد مطلب : 193171
+
-

زنان کارآفرین نامدار

انوشه انصاری
انوشه مهندس آمریکایی ایرانی و رئیس شرکت Prodea Systems است. او به‌عنوان مدیرعامل Telecom Technologies و Inc هم فعالیت داشته است. انوشه همچنین چهارمین مسافر فضایی تحت حمایت خود و نخستین بانویی بود که با تأمین مالی خود به ایستگاه فضایی بین‌المللی پرواز کرد. او روی لباس فضانوردی خود، 2 پرچم ایران و آمریکا را نقش کرده بود که بازخورد مثبت زیادی در بین جامعه ایرانی داشت.

پریسا تبریز
پریسا تبریز درست چنــد‌ماه پس از فارغ‌التحصیلی در سال ۲۰۰۷ به استخدام شرکت گوگل درآمد و به‌عنوان مدیر و متخصص امنیت در این غول دنیای فناوری فعالیت کرد. او همچنین رئیس تیم و در اغلب اوقات مسئول امنیت Chrome است. پریسا تبریز اکنون یکی از مهم‌ترین و باارزش‌ترین مهره‌های شرکت گوگل به شمار می‌آید که با افتخار پرچم ایران را در گوگل بالا برده است. کار او هک کردن سرویس‌های گوگل به‌عنوان یک هکر «کلاه سفید» بوده و علیه هکرهای مجرم یا «کلاه سیاه» مشغول مبارزه سایبری است.

شهرزاد رفعتی
شهرزاد رفعتی، مؤسس یک شرکت پخش دیجیتال است که بزرگ‌ترین مجموعه چند‌پلتفرمی را در جهان اداره می‌کند. شهرزاد به‌عنوان بنیانگذار فناوری و آرکی‌تایپ تجاری شناخته شده است که باعث ایجاد هماهنگی بین شرکت‌های بزرگ نمایش تجاری مانند NBA شد. شهرزاد رفعتی، دختر ایرانی مقیم کانادا تا سال ۲۰۰۰ در کشورمان زندگی می‌کرد و سپس به کانادا مهاجرت کرد و حتی یک‌بار به‌عنوان برترین زن کارآفرین این کشور هم معرفی شد. رفعتی در عرض هزار روز اول کاری در شرکت تازه تاسیس خود با ارائه‌دهندگان محتوا در کانادا و کشورهای دیگر شریک شد و اکنون این مؤسسه، ۳۱۹ میلیون کاربر دارد.

سحر هاشمی
سحر هاشمی، بنیانگذار کافی شاپ‌های زنجیره‌ای ریپابلیک در انگلیس، اکنون با ثروت ۳۵ میلیون دلاری، به ‌عنوان یکی از ثروتمندترین زنان ایرانی شناخته می‌شود. او اکنون صاحب حدود ۱۱۰ شعبه از این کافی شاپ‌ها در سراسر بریتانیاست. سحر به‌عنوان خالق زنجیره‌ای نوعی قهوه به نام Coffee Republic و مارک شیرینی به نام
Skinny Candy شناخته می‌شود. سحر هاشمی همچنین تا به حال چند کتاب پرفروش در زمینه کاری خود نوشته است. این کارآفرین در ژوئن سال ۲۰۱۲ عالی‌ترین رتبه امپراتوری بریتانیا برای خدمت رسانی به اقتصاد و خیریه‌های کشور را دریافت کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید