• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 8 خرداد 1402
کد مطلب : 193129
+
-

تداوم افت قیمت خودرو

دیروز قیمت برخی خودروهای پرفروش داخلی تا 30میلیون تومان و مونتاژی‌ها تا 60میلیون تومان کاهش یافت

تحولات حول و حوش بازار خودرو در 2ماه اخیر باعث شده روند کاهش قیمت در این بازار ادامه‌دار باشد. به گزارش همشهری، کاهش قیمت‌ خودرو در دومین هفته خردادماه نیز مانند هفته‌های قبل از آن ادامه پیدا کرد و بسیاری از خودروهای پرفروش بین یک تا 4درصد افت قیمت داشتند که این میزان کاهش، قیمت برخی از خودروها را تا 30میلیون تومان و بیشتر پایین آورد.

داخلی‌ها دیروز چقدر ارزان شدند؟
از جمله خودروهای پرتقاضایی که روز گذشته افت قیمت زیادی را تجربه کردند، پژو پارس دوگانه‌سوز بود که دیروز با 30میلیون تومان افت قیمت نسبت به شنبه، 620میلیون تومان قیمت خورد. از محصولات ایران‌خودرو قیمت انواع تارا نیز روز گذشته 20 تا 25میلیون تومان پایین آمد. تارا اتومات ساده سال که اوایل اردیبهشت یک میلیارد تومان را پشت سر گذاشته بود، در ادامه روند کاهش قیمت، دیروز هم با 25میلیون تومان افت، به 855میلیون رسید. رانا پلاس ساده تولید امسال نیز که یک ‌ماه پیش به یک‌قدمی 600میلیون تومان رسیده بود، دیروز به 500میلیون تومان نزدیک‌تر شد و 505میلیون تومان قیمت خورد. از محصولات سایپا، کوییک اتومات سال، دیروز 10میلیون تومان ارزان شد و 430میلیون تومان قیمت خورد. کوییکR نیز بین 5 تا 10میلیون تومان پایین‌تر از شنبه قیمت خورد. قیمت کوییک دنده‌ای نیز در بازار به 335میلیون تومان رسید، این در حالی است که پراید و تیبا، پرتقاضاترین محصولات سایپا همچنان در محدوده 345 تا 350میلیون تومان باقی مانده‌اند.

ادامه کاهش قیمت مونتاژی‌ها
کاهش قیمت خودروهای مونتاژی نیز روز گذشته بسیار محسوس بود. این کاهش که از ابتدای خرداد با الزام مونتاژکاران به رعایت نرخ‌های مصوب شورای رقابت آغاز شد، دیروز هم در برخی از خودروهای این رده ادامه یافت.
دیروز فیدلیتی که بعد از توافق خودروسازان خصوصی با شورای رقابت در برابر کاهش قیمت مقاومت کرده بود، بین 10 تا 60میلیون تومان در مدل‌های مختلف ارزان شد. دیگنیتی، دیگر محصول مونتاژی بهمن موتور نیز از اول خرداد 200میلیون تومان ارزان شده است. قیمت کی‌ام‌سی و هایما نیز دیروز 100میلیون تومان پایین آمد. برخی از مونتاژی‌ها در یک ‌ماه گذشته بیش از 500میلیون تومان کاهش قیمت داشتند، ازجمله تیگو ۸ پرومکس، که به‌گفته فعالان بازار، از ۴‌میلیارد و ۲۵۰‌میلیون تومان به ۳‌میلیارد و ۳۵۰‌میلیون تومان رسیده است. تغییرات قیمت در بازار خودرو در شرایطی است که معاملات در این بازار به‌گفته فعالان این حوزه در کمترین میزان خود به سر می‌برد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو تهران که هفته گذشته از توقف معاملات در بازار خودرو ناشی از انتظارات برای کاهش بیشتر قیمت‌ها خبر داده بود، روز گذشته نیز اعلام کرد که رکود در این بازار همچنان ادامه دارد.
سعید مؤتمنی، افزایش عرضه و واردات خودرو نو یا کارکرده را شرط تداوم ریزش قیمت خودرو در بازار اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه طی هفته‌های گذشته نوسانات ارزی نداشتیم و عرضه خودرو نیز به نسبت خوب بود و مباحث مربوط به واردات خودروی نو و کارکرده هم مطرح شد، بازار خودرو روند کاهشی گرفته است. به‌گفته او، معاملات در بازار همچنان ضعیف است که البته بازار خودرو مدت‌هاست درگیر این رکود شده است.‌‌‌


 

این خبر را به اشتراک بگذارید