• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192962
+
-

جایزه مصطفی ص در یک نگاه

جایزه مصطفی ص در یک نگاه

بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) با چشم‌انداز گسترش صلح، امنیت و رفاه بشریت، فعالیت خود را در سال1391 آغاز کرده است. این بنیاد، مأموریت خود را توسعه علم و فناوری در جهان اسلام قرار داده است و برای تحقق آن، شناسایی و تجلیل از دانشمندان برجسته، زمینه‌سازی برای توسعه تعاملات پژوهشگران و افزایش همکاری و هم‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزه‌های علم و فناوری را با تأکید بر فناوری‌های پیشرفته در دستور کار دارد. در راستای تجلیل از دانشمندان برجسته و زمینه‌سازی همکاری و توسعه علمی در جهان، جایزه مصطفی(ص) به‌عنوان یکی از نمادهای شایستگی و برتری علمی در سطح جهان شکل گرفت. این جایزه به اثری نوآورانه در مرزهای دانش تعلق می‌گیرد که توسط افرادی شاخص در حوزه‌های علم و فناوری ارائه شده و زمینه‌ساز بهبود زندگی بشریت باشد. برگزیدگان جایزه علاوه بر لوح و مدال جهانی مصطفی(ص)، با دریافت مبلغ ۵۰۰هزار دلار که از محل خیرین و موقوفات علم و فناوری تأمین شده، مورد تقدیر قرار می‌گیرند.
20درصد از مبلغ جایزه مصطفی در ازای فعالیت برگزیدگان در قالب‌های زیر ارائه می‌شود:

اعطای گرنت پژوهشی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی
اعطای کمک هزینه فرصت مطالعاتی به برگزیدگان برای ارائه به پژوهشگران کشورهای اسلامی
اعطای کمک هزینه سفر به برگزیدگان برای حضور در رویدادهای بنیاد یا رویدادهای کشورهای اسلامی
اعطای گرنت به برگزیدگان برای انتشار مقالات مشترک با پژوهشگران کشورهای اسلامی
اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای انجام پروژه‌های مشترک، عضویت و فعالیت در مجامع علمی و راه‌اندازی مراکز مشترک علمی در کشورهای اسلامی
اعطای کمک هزینه به برگزیدگان برای پذیرش دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی از کشورهای اسلامی
و همچنین سایر برنامه‌های پیشنهادی مورد تأیید بنیاد

مدال جایزه مصطفی(ص)، مدالی است با ابعاد ۹ در ۱۱ سانتی‌متر و ضخامت ۸میلی‌متر که از ۷۰۰گرم نقره استرلینگ (۹۲۵عیار) با پوشش طلای ۲۴عیار تشکیل شده است. این مدال ۷۰۰گرم وزن دارد و یک سنگ عقیق سرخ یمنی ۲۰قیراتی را در میان گرفته است. در این مدال ویژگی‌های متمایز هنری و زیبایی شناسانه دیده می‌شود و در آن از فضاها و معماری اسلامی نیز الگو گرفته شده است.
پنجمین دوره جایزه مصطفی (ص) مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید