• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
شنبه 6 خرداد 1402
کد مطلب : 192871
+
-

3تیم برای نایب‌قهرمانی

رئال، اتلتیکو و سوسیداد 2هفته سخت را در پیش دارند

تساوی 3-3 اتلتیکو با اسپانیول و برد 2 بر یک رئال بر رایووایکانو جای تیم دوم و سوم را در لالیگا عوض کرد و رئال دوباره به رده دوم برگشت. فرق رتبه دوم با سوم 8میلیون یورو است و برای همین جدا از دشمنی دیرین بین 2باشگاه پایتخت، از لحاظ مالی 2بازی باقیمانده فصل برای آنها اهمیت دارد. اتفاقا هر دو بازی اتلتیکو و رئال سخت و مقابل تیم‌های قدرتمند است. ساعت20:30 امشب رئال در زمین سویا به میدان می‌رود؛ جایی که در هفته‌های اخیر منچستریونایتد و یوونتوس با شکست پرگل بدرقه شده‌اند. سویا با اینکه فصل خوبی را سپری نکرده، در فینال لیگ اروپا حاضر است. بازی آخر رئال هفته آخر در زمین خودی و مقابل تیم اتلتیک بیلبائو برگزار خواهد شد. اتلتیکو فردا‌شب با سوسیداد بازی دارد که بازی سختی است و هفته آخر با ویارئال که این هم راحت نیست. حتی ممکن است سوسیداد نایب‌قهرمان لیگ شود. اگر رئال هر دو بازی باقیمانده خود را ببازد و سوسیداد بازی‌هایش را ببرد و اتلتیکو هم مقابل ویارئال مساوی کند یا شکست بخورد، این رئال سوسیداد است که نایب‌قهرمان لیگ می‌شود. در حال‌حاضر اختلاف این تیم با رئال 6امتیاز است. با 2برد این تیم و 2شکست رئال امتیازات 2تیم برابر می‌شود اما با توجه به اینکه سوسیداد در این فصل در بازی‌های رودررو بهتر عمل کرده و یک برد و یک تساوی مقابل رئال دارد، جایگاه دومی را از این تیم پس خواهد گرفت.
در اسپانیا واکنش‌ها به نژادپرستی همچنان ادامه دارد اما روزهای اخیر زیر سایه رسوایی داوری قرار گرفته است. سازمان ملل و کاخ سفید هم علیه نژادپرستی در لالیگا بیانیه داده‌اند. بارسلونا و ژاوی جداگانه اعلام کرده‌اند که با نژادپرستی مخالف‌اند اما وینیسیوس نباید تماشاگران را تحریک می‌کرد.
فدراسیون فوتبال اسپانیا چند داور را اخراج کرد و این داوران قصد دارند اعاده حیثیت کنند. استرادا فرناندس، ایگلسیاس ویلانووا و گونسالس گونسالس داوران ویدئویی بازی رئال- والنسیا از فدراسیون اسپانیا اخراج شدند. ایگلسیاس ویلانووا که به‌عنوان داور وار بازی بتیس - ختافه انتخاب شده بود، بعد اخراج از فدراسیون از این بازی حذف شد. همزمان در پرونده رشوه 17ساله بارسلونا به نایب‌رئیس سابق کمیته داوران لالیگا، به رئال‌مادرید اجازه داده شد تا به‌عنوان شاکی و متضرر در دادگاه حاضر شود. پیش از این قرار بود رئال‌مادرید به‌عنوان مطلع یا شاهد به دادگاه برود و حالا موافقت شده که این باشگاه در پرونده رشوه بارسلونا به داوران متضرر شده است و به همین‌خاطر می‌تواند به‌عنوان شاکی در پرونده نقش‌آفرینی و از باشگاه کاتالونی شکایت کند. اتهام بارسلونا این است که به‌مدت 17سال به نگریرا، نایب‌رئیس سابق کمیته داوران رشوه پرداخته تا در نتایج بازی‌ها تأثیر بگذارد.
    آنچلوتی مقابل رایو به رکورد 150بازی لالیگایی دست پیدا کرد (106برد، 21مساوی و 23باخت) و به چهارمین مربی تاریخ رئال تبدیل شد که به این عدد می‌رسد. در تاریخ رئال فقط میگل مونیوس با 424، زیدان با 183 و دل‌بوسکه با 153بازی بالاتر از او هستند.
    بنزما در بازی با وایکانو مورد خشونت بازیکن حریف قرار گرفت اما با پای مصدوم به بازی ادامه داد و گل زد تا به 2رکورد برسد. با این برد، کریم به تعداد بردهای ایکر کاسیاس در رئال رسید (440برد). بازیکنانی که بیشترین برد را با پیراهن رئال کسب کرده‌اند: ۴۴۰برد کریم بنزما و کاسیاس، 437برد سرخیو راموس، 372برد مارسلو، 321برد مودریچ و 316برد کریستیانو رونالدو.
    بنزما برای پنجمین‌‌بار در رئال‌مادرید به رکورد 30گل در فصل جاری رسید. او اولین‌بار فصل 2011-12 به 32گل رسید و بعد از آن در 4فصل از 5فصل اخیر 30گل ثبت کرد. کریستیانو رونالدو با 9فصل بیش از 30گل بهترین عملکرد را در تاریخ رئال دارد. دی‌استفانو، پوشکاش و هوگو سانچس فقط در 4فصل به 30گل رسیده بودند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید