• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
جمعه 5 خرداد 1402
کد مطلب : 192829
+
-

از مجازات عاملان شهادت حافظان امنیت تا قرعه‌کشی جام ملت‌های آسیا

رویدادهای اجتماعی به لحاظ فراگیر بودن مخاطبان این حوزه که بخش‌های زیادی از توده‌های اجتماعی را شامل می‌شود، همیشه پرطرفدار بوده و گروه‌های زیادی از مردم معمولاً اخبار این حوزه را دنبال می‌کنند.


اجتماعی
مجازات عاملان شهادت حافظان امنیت
شروع هفته با یک خبر مهم در این بخش همراه بود؛ مجازات عاملان شهادت 3 نفر ازحافظان امنیت در پرونده موسوم به خانه اصفهان که مدت‌ها بود بخشی از خبرهای این حوزه را به خود اختصاص داده بود. ابتدای ماجرا به شامگاه ۲۵آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ برمی‌گشت که در جریان ناآرامی‌ها در شهر اصفهان چند مرد مسلح در میدان نگهبانی محله خانه اصفهان به‌سوی نیروهای مدافع امنیت شلیک کردند و 3نفر از آنها به نام‌های اسماعیل چراغی، محسن حمیدی و محمد کریمی را به شهادت رساندند. علاوه بر این در این حمله شمار دیگری از مردم و نیرو‌های حافظ امنیت نیز مجروح شدند. به‌دنبال این حادثه تلخ، تلاش‌ها برای شناسایی و دستگیری عاملان جنایت آغاز شد و یک روز بعد مأموران موفق شدند با شناسایی 6نفر از متهمان اصلی، آنها را که سعی داشتند به شهرهای شمالی کشور فرار کنند دستگیر کردند و سرانجام با قطعی شدن احکام این 3 جوان شرور در دیوان عالی کشور و درحالی‌که همه شواهد و مدارک ازجمله اعترافات متهمان علیه آنها بود، هر 3نفر در زندان اصفهان مجازات شدند.

شرط زنده ماندن 2 برادر قاتل
ماجراهای تلخ گاهی مواقع با خبرهای خوشی به پایان می‌رسند و یکی از این اتفاق‌ها در روزهای اخیر افتاد و اولیای‌دم پسری جوان که 11سال قبل توسط 2برادر به قتل رسیده بود، قاتلان را بخشیدند به یک شرط؛ ساخت یک سالن ورزشی به‌نام مقتول. با قبول این شرط از سوی محکومان، هر دو برادر از مجازات مرگ نجات یافتند.

فرهنگی
حمایت از اعتصاب نویسندگان در کن

رویدادهای هنری در سطح جهانی معمولاً مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی هم قرار می‌گیرند و برای مدتی خبرساز می‌شوند. در این راستا، جشنواره فیلم کن، امسال به صحنه حمایت از اعتصاب‌کنندگان هالیوود تبدیل شد و مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت. سازندگان فیلم پنجم «ایندیانا جونز» این هفته در کاخ جشنواره هفتادوششمین جشنواره سالانه فیلم کن حضور یافتند تا در کنفرانس مطبوعاتی کن درباره «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» صحبت کنند. در این کنفرانس خبری کاتلین کندی، رئیس لوکاس فیلم، از اعتصاب نویسندگان حمایت کرد.

تعیین سرگروه‌ها در شورای صنفی نمایش
تعیین برنامه‌های نمایش آثار تولیدی سینمای ایران در جدول اکران، از رویدادهای قابل توجه در حوزه هنر هفتم است که مخاطبان خاص خود را دارد. در این زمینه، این هفته شورای صنفی نمایش سرگروهی اکران برای 4 فیلم سینمایی تصویب کرد. هفتمین جلسه این شورا روز یکشنبه ۳۱ اردیبهشت در خانه سینما تشکیل شد. در این جلسه بعد از بررسی درخواست‌ها و موارد مطروحه، قرار سرگروهی ۴ فیلم ثبت شد.

نعمت‌الله به سینما بازگشت
چهره‌های نام‌آشنای دنیای هنر همواره مخاطبان خاص خود را دارند و هر خبری درباره آنها می‌تواند برای مخاطبان آثارشان جذاب و قابل توجه باشد. یکی از اینها، بازگشت حمید نعمت‌الله به سینما بعد از گذشت 4سال است. او که در سال‌های اخیر درگیر پروژه پر دردسر «قاتل و وحشی» بوده، قصد دارد فیلم تازه‌ای را جلوی دوربین ببرد. «بت» نام فیلم تازه حمید نعمت‌الله است. سازنده «رگ خواب» برای پروانه ساخت این فیلم اقدام کرده و قصد دارد آن را تابستان امسال جلوی دوربین ببرد.

ورزشی
ماجرای بدهی به استراماچونی
دنیای ورزش همواره سرشار از هیجان و حرکت است و در این دنیای پرانرژی خبرها هم اغلب هیجانی و آنی است اما گاهی در این حوزه اتفاق‌هایی می‌افتد که برای مدت نسبتاً طولانی نقل محافل ورزشی می‌شود. یکی از این خبرها، ماجرای بدهی باشگاه استقلال به آندره‌آ استراماچونی بود که هر بار به شکلی بیان می‌شد و گویا این خبر قرار نیست به این زودی‌ها از سایت‌های خبری حذف شود. اما خبر مهم دیگری که باز هم فوتبال‌دوستان را خوشحال کرد، قرعه‌کشی جام‌ملت‌های آسیا 2023 بود که کاملا به کام تیم ملی ایران است و یوزها با امارات، فلسطین و هنگ‌کنگ هم‌گروه شده‌اند.

‌بهترین گلزن لیگ
همچنین این هفته اعلام شد شهریار مغانلو، ‌بهترین گلزن لیگ بیست‌ودوم شد. البته آماری که به جا گذاشت، او را به‌عنوان ضعیف‌ترین آقای گل تاریخ لیگ برتر ایران معرفی می‌کند. مهاجم سپاهان در روز پایانی و در آخرین دقیقه یک گل به مس کرمان زد تا با 13گل بالاتر از مهدی قائدی قرار بگیرد و برترین گلزن لیگ برتر شود. تابه‌حال هیچ آقای گلی در تاریخ 22ساله لیگ برتر با کمتر از 13گل به این عنوان نرسیده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید