• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192768
+
-

خوش بگذره

تعطیلات خوب
خوش بگذره

فاطمه عباسی

آخر هفته‌ها، فرصتی دوباره برای کسب انرژی و رهایی از روزمرگی‌ها و دغدغه‌های کاری است. هرچند تعطیلات آخر هفته کوتاه است اما با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان از آن بیشترین استفاده را کرد. اگر تمام آخر هفته‌ها در فکر این هستید که کجا بروید ‌یا چه سرگرمی‌هایی داشته باشید تا انتهای این مطلب همراه ما باشید.

به وقت تئاتر

ممکن است بعضی‌ها فکر کنند که تئاتر دیدن یک فرهیختگی خاصی می‌خواهد و حتما آدم باید خیلی هنری‌طور باشد که برود تئاتر ببیند، برای همین هم معمولا افراد کمتری برای دیدن تئاتر به سالن‌های نمایش می‌روند اما خب این تصور اشتباهی است و اتفاقا تماشای تئاتر هم مثل سینما می‌تواند یک آخر هفته خوب را برای‌تان بسازد. حالا اجازه بدهید یکی از نمایش‌های جدیدی را که قرار است روی صحنه بروند به شما معرفی کنیم تا بروید ببینید و لذتش را ببرید. اول اینکه نمایش «خدای جهنم» به نویسندگی سَم شپارد و کارگردانی سیاوش جامع از روز پنجشنبه چهارم خرداد در تالار چهارسو در مجموعه تئاترشهر اجرای خود را آغاز می‌کند. در خلاصه داستان این اثر نمایشی آمده که: زن و شوهری به‌نام‌های فرانک و اِما در روستای «ویسکانسین» مشغول دامداری هستند و زندگی آرام و بی‌حاشیه‌ای دارند. «هینس» دوست قدیمی فرانک که کارمند مراکز تحقیقات و آزمایش‌های هسته‌ای است، مهمان آنهاست. در همین حین مردی به نام «بولچ» که یک مأمور است وارد خانه می‌شود. این ورود، زندگی آرام فرانک و اما را بر هم می‌زند. در این اثر که گروه اجرایی نمایش آن را با ترجمه میلاد قطبی روی صحنه می‌برد، بهرام سروری‌نژاد، مهدی رحیمی سده، اعظم عرفانی و سیاوش جامع به‌عنوان بازیگر حضور دارند. خلاصه که نمایش «خدای جهنم» از ساعت ۱۸:۱۵ با مدت زمان ۷۵ دقیقه و قیمت بلیت ۱۰۰ هزار تومان میزبان شماست.

سینما، این بار کودکانه
به هر حال بچه‌ها هم دل دارند و قرار است آخر هفته به آنها هم خوش بگذرد. یکی از تفریحات جذاب برای بچه‌ها سینما و فیلم دیدن روی پرده نقره‌ای است اما فیلمی که مخصوص خودشان باشد. پیشنهاد می‌کنیم دست بچه‌ها را بگیرید و به تماشای فیلم سینمایی «بابا سیبیلو» بروید. «بابا سیبیلو» علاوه بر اینکه برای گروه سنی کودک و نوجوان مناسب است، یک کمدی خانوادگی است که در آن از کودک ۵ ساله تا پیرمرد ١٠٠ ساله نقش‌آفرینی دارند و در طول قصه ماجراهای جذابی را رقم می‌زنند. رضا شفیعی‌جم، بهاره رهنما، امیرحسین صدیق، رز رضوی، امیر نوری، یوسف صیادی، پارسیا شکوری، محمدطاها بهروزپور، خشایار راد، علی کاظمی، عباس محبوب، اردشیر کاظمی، هانیه غلامی، مهرگان علوی، محمدرضا احمدی، فرهاد ریش‌سفیدی، آوا دهقانی، شادروان محمد پناهی، محمدسجاد عسگری، مهدی هاشم‌پور، زهرا گلدوست، شهلا سرشار، احمد یاوری‌شاد، احسان پرفکت، مرتضی دلداده، حسین روزبه، حسینعلی قورچی، یگانه ظرافتی و ابوالفضل قهرمانی هم بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

گلابگیری در کاخ مروارید

اگر دوست دارید آخر هفته را بیرون از تهران بگذرانید پیشنهاد می‌کنیم بروید سمت کرج و استان البرز. چرا؟ چون قرار است جشنواره گلابگیری در محوطه مجموعه فرهنگی- تاریخی مروارید برگزار شود. در واقع غرفه بزرگی در مرکزیت جشنواره به گلابگیری سنتی و همچنین فروش گلاب و محصولات مشتق از آن شامل انواع شربت‌ها اختصاص دارد. این جشنواره برای نخستین سال به‌صورت کاملا زنده و با گلابگیری به روش‌های معمول سنتی انجام می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از نزدیک با مراحل این کار آشنا شوند. ضمن اینکه حدود ۷۵غرفه صنایع‌دستی و سوغات از استان‌های مختلف مثل کرمانشاه، همدان، تبریز، اصفهان، یزد و ... در حاشیه جشنواره برپا شده و برنامه‌های جانبی ازجمله اجرای موسیقی محلی نواحی و آیین‌های محلی اقوام مختلف هم در محل جشنواره برگزار می‌شود.

یک روز در موزه انقلاب

روزی که گذشت، سالروز فتح خرمشهر بود و احتمالا در جریان این مناسبت فرخنده بوده‌اید. خواستیم بگوییم به‌منظور بزرگداشت این روز، بازدید از تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی امروز رایگان است. مجموعه تالارهای هفتگانه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس و سراسرنمای مقاومت شهید سلیمانی در روزهای شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و در روزهای جمعه و ایام تعطیل از ساعت ۱۰ تا ۱۷ پذیرای علاقه‌مندان است اما این آخر هفته می‌توانید به‌صورت رایگان به دیدن این موزه بروید. موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس یکی از جاذبه‌های گردشگری تهران است که در اراضی عباس‌آباد (تهران) احداث شده‌ است. این موزه یکی از بزرگ‌ترین باغ موزه‌های کشور است که از بخش‌های مختلفی مانند تالارهای هفتگانه، باغ راه، دریاچه مصنوعی، آبنمایش، سالن‌های آمفی‌تئاتر و سراسرنمای مقاومت سپهبد شهید قاسم سلیمانی تشکیل شده و با استفاده از تکنولوژی‌های دیجیتال سعی در انتقال مفاهیم تاریخ انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس دارد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره
خوش بگذره