• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192720
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JZ79D
+
-

نقل قول

معافیت‌ سربازی برای دارندگان ۳فرزند
تقی مهری/ رئیس سازمان وظیفه عمومی فراجا :

برابر ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح، معافیت‌ از سربازی برای مشمولان و کارکنان دارای 3فرزند و بیشتر به تصویب رسیده است. بر این اساس، تمامی مشمولان و کارکنان وظیفه حین خدمت که دارای 4فرزند و بیشتر هستند، بدون شرط سنی و سایر مشمولان و سربازان وظیفه دارای 3فرزند به شرط داشتن حداقل ۴۰سال تمام سن و درصورت طی دوره آموزش مقدماتی و تکمیلی بسیج در سپاه پاسداران، از انجام خدمت دوره ضرورت سربازی معاف می‌شوند.

3هزار مجوز استخدام برای اورژانس
جعفر میعادفر/رئیس سازمان اورژانس کشور:

بیش از 3هزار مجوز استخدامی در آزمون پیــش روی وزارت بهداشت به حوزه اورژانس اختصاص یافت. جذب و به‌کارگیری و توزیع مناسب نیروهای اورژانس، سرعت و کیفیت ارائه خدمات سلامت به مردم را به‌شدت ارتقا خواهد داد که در این راستا اختصاص پست‌های سازمانی متناسب به این نیروها نیز می‌تواند مولفه بسیار مهمی باشد.

فعالیت 340شرکت دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات پزشکی
روح‌الله دهقانــــی/ معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهوری:
۳۴۰شرکت دانش‌بنیان در ساخت تجهیزات پزشکی، فعالیت دارند و برای حضور در بازارهای بین‌المللی از ظرفیت کافی برخوردارند. صنعت دارویی ایران در سال گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار صادرات داشته که اغلب آن مربوط به محصولات دارویی با فناوری بالا و دانش‌بنیان بوده است. شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در زمینه تولید واکسن‌های مختلف ازجمله آنفلوآنزا، HPV، روتاویروس، پنومونی و مننژیت، فعالیت گسترده‌ای دارند.

بیمه یک‌میلیون‌و400هزار مادر روستایی
بیت‌الله برقراری/مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایـــر:
براساس آمارهای غیررسمی، یک‌میلیون‌و۴۰۰هزار مادر روستایی خانه دار غیرشاغل دارای 3فرزند در کشور هستند که قرار است به‌صورت رایگان بیمه شوند. صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر توانسته در سال گذشته بیش از ۳۰۰هزار بیمه شده جدید را جذب کند؛ این میزان بیمه شده جدید توانسته بسیاری از اقشار کم‌درآمد جوامع روستایی و شهرهای زیر ۲۰هزار جمعیت را پوشش دهد و به میزان قابل‌توجهی در خدمات‌دهی به این طیف‌ها تأثیر‌گذار باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :