• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 4 خرداد 1402
کد مطلب : 192698
+
-

نکته بازی/ صددرصد رعایت می‌شود

به‌نظر می‌رسد قیمت بالای بازیکنان ایرانی، روی اعصاب مدیران فدراسیون رفته است. آنها ابتدا سهمیه بازیکنان خارجی در لیگ برتر را افزایش دادند تا به‌اصطلاح خودشان قیمت بازیکنان داخلی را بشکنند. حالا هم منصور قنبرزاده خبر داده فدراسیون درصدد تعیین سقف هزینه برای باشگاه‌هاست تا مثلا هیچ تیمی بیشتر از سهمیه‌اش نتواند خرج کند. این طرح، یادآور ایده درخشان تعیین سقف قرارداد برای بازیکنان است که روی کاغذ رعایت شد اما باشگاه‌ها با کلی پول زیرمیزی و حواله ماشین و میلگرد و... آن را دور زدند. آن زمان کار به جایی رسیده بود که هر بازیکن رسما 2نسخه قرارداد داشت؛ یکی زیر سقف قرارداد برای ارائه به سازمان لیگ، یکی هم 10برابر گران‌تر برای استفاده خودشان. مطمئن باشید قانون جدید هم به همان سرنوشت دچار خواهد شد.

به عمری کمک نمی‌کنی
این روزها به جای هواداران، این مربیان و مدیران هستند که برای هم کری می‌خوانند؛ آن هم عجب کری‌هایی. مثلا رضا درویش، مدیرعامل پرسپولیس علاوه بر تأکید روی حقانیت پرسپولیس برای کسب عنوان قهرمانی، یکی از مهم‌ترین نقاط قوت تیم حریف را هم نادیده گرفته و گفته: «محمد عمری بهتر از مهدی قائدی است.» خب البته شاید حق داشته باشد؛ بازیکن خودش است و می‌خواهد تعریفش را بکند اما واقعا می‌دانیم که لااقل در برهه فعلی اختلاف سطح معنادار و مشخصی بین این دو نفر وجود دارد و قائدی یک سر و گردن بالاتر است. البته که عمری هم آینده درخشانی دارد و شاید اصلا از مهاجم استقلال بهتر شود، اما این تمجیدهای اغراق‌آمیز در شرایط موجود کمکی به جوان اول سرخپوشان نمی‌کند. راحتش بگذارید و فشار مقایسه را روی دوشش نیندازید.

کدام بقال می‌گوید ماستم ترش است؟
انتخاب رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید اغلب با واکنش‌های منفی مواجه شده است. صد البته عنایتی جزو خوب‌های فوتبال ایران بوده و سابقه بالا آوردن هوادار از لیگ یک را هم دارد اما در مجموع کارنامه‌اش طوری نیست که افکار عمومی را برای تکیه زدن به صندلی سرمربیگری تیم امید متقاعد کند. این چند روز هر چه رصد کردیم دیدیم فقط یک نفر از اهالی فوتبال از عنایتی تعریف کرده و او هم همان کسی است که تأثیر مستقیم روی انتخاب آقا رضا داشته؛ آقای قلعه‌نویی! امیرخان فرموده‌اند: «عنایتی مربی خوبی است و آینده درخشانی دارد.» بله خب؛ اگر باور شما غیراز این بود که محرم نویدکیا را دور نمی‌زدید و شاگرد قدیمی‌تان را انتخاب نمی‌کردید. اساسا ما هم جایی ندیده‌ایم بقالی بگوید ماستم ترش است!
 

این خبر را به اشتراک بگذارید