• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 3 خرداد 1402
کد مطلب : 192612
+
-

تخریب کامل 3خانه روستایی در زلزله سراب

پیگیری
تخریب کامل 3خانه روستایی در زلزله سراب

با اینکه‌ زلزله دوشنبه‌شب (یک خرداد) در سراب خسارت جانی نداشت، خانه‌های روستایی و واحدهای دامی آسیب دیدند. تیم‌های ارزیاب در تلاش‌اند تا خسارت‌ها را برآورد کنند.‌ مدیرکل مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی در این‌باره به همشهری می‌گوید: «خوشبختانه زلزله با تلفات جانی همراه نبود و 22مصدوم ناشی از این حادثه که بر اثر رعب و وحشت دچار مصدومیت شده بودند، به‌صورت سرپایی مداوا شدند.»
محمدباقر هنربر ادامه می‌دهد: «درمجموع 50روستا از این زلزله آسیب دیدند. تیم ارزیابان متشکل از فرمانداری و بنیاد مسکن همچنان مشغول کار هستند و تا‌کنون میزان خسارت‌ها را بین 30 تا 50درصد اعلام کرده‌اند.»
در میانه، 6 روستا و در شهرستان سراب، تعدادی واحدهای دامی دچار خسارت شده‌اند. هنربر می‌افزاید: «در سراب 2واحد مسکونی و در میانه یک واحد به طورکامل تخریب شده و 60واحد مسکونی در سراب خسارت دیده‌است.» ساکنان واحدهای تخریب شده در روستای تازه‌کند در سراب و روستای مهماندوست در شهرستان میانه، اسکان اضطراری داده شده‌اند. ‌
 در دیگر خانه‌های واقع در بافت قدیمی روستا که بیشتر دچار ریزش و ترک‌خوردگی دیوار بوده ‌اند، واحدهای مسکونی قابل سکونت است. قدیمی بودن بافت  مسکونی‌ روستاهای اوشلار، برزلیق، قشلاق برزلیق و حلم‌سی باعث بروز خسارت شده‌است. مدیر بحران آذربایجان شرقی در توضیحات بیشتر به زلزله 5.9ریشتری در سال98 اشاره می‌کند که در همین منطقه اتفاق افتاد: «کانون این زلزله تقریبا همان روستاهای زلزله آبان۹۸ سراب و میانه بود. در آن حادثه در روستای ورنکش بخش ترکمانچای شهرستان میانه ۵نفر جان خود را از دست دادند و ۲۵۱نفر مصدوم شدند.»

***
این زلزله 4.9ریشتری ساعت 21:06 دوشنبه (1خرداد) در موقعیت جغرافیایی ۳۷.۷۷ شمالی و ۴۷.۵۴ شرقی در عمق ۸کیلومتری زمین و در ۱۹کیلومتری سراب، ۲۵کیلومتری ترکمانچای و ۲۷کیلومتری ترک در آذربایجان‌شرقی روی داد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید