• یکشنبه 11 شهریور 1403
  • الأحَد 26 صفر 1446
  • 2024 Sep 01
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192509
+
-

آخرین امیدهای آبی

یک روز پس از اعلام صادر‌نشدن مجوز حرفه‌ای باشگاه استقلال، مدیران این باشگاه واکنش تندی به ماجرا داشته‌اند و در یک بیانیه جدید اعلام کرده‌اند که برای پیگیری حق و حقوق قانونی‌شان به مالزی خواهند رفت. فعلا مجوز حرفه‌ای پرسپولیس، نساجی، سپاهان و تراکتور صادر شده و به‌احتمال زیاد این 4باشگاه نماینده ایران در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. با این حال، استقلالی‌ها هنوز به تغییر شرایط امید دارند. آیا ای‌اف‌سی سرانجام در برابر توضیحات باشگاه متقاعد خواهد شد؟ آیا استقلال شانسی برای بازگشت به لیگ قهرمانان و دریافت مجوز حرفه‌ای در این فصل خواهد داشت؟

  بعضی‌ها عجله دارند!
به‌نظر می‌رسد خطاب بیانیه استقلال به کمیته صدور مجوز حرفه‌ای در فوتبال ایران باشد؛ کمیته‌ای که از نگاه این باشگاه برای اعلام حذف استقلال از آسیا عجله به خرج داده است. جالب اینکه استقلالی‌ها از صحبت‌های وزیر ورزش یا به‌زعم خودشان «شخص اول ورزش کشور» نیز یاد کرده‌اند تا روی حذف‌نشدن از آسیا مانور بدهند. این در حالی است که به‌نظر می‌رسد خود حمید سجادی نیز موضع قاطعی در این خصوص نداشته است. استقلال در این بیانیه، خودش را «پرطرفدارترین» باشگاه فوتبال ایران نامیده و اعلام کرده است که اگر لازم باشد، برای احقاق آنچه حق خود می‌داند، در مقر ای‌اف‌سی در مالزی حاضر خواهد شد.

  پول استراماچونی حاضر بود
یکی دیگر از ادعاهای عجیب در بیانیه استقلال، اشاره به حاضر‌شدن پول استراماچونی در زمان مقرر است. در این بیانیه آمده که باشگاه در زمان تعیین‌شده از سوی ای‌اف‌سی این رقم را در حساب داشته اما به‌دلیل مشکلات بانکی و به‌خاطر تحریم‌ها، نتوانسته آن را پرداخت کند. به‌نظر می‌رسد این بخش از بیانیه، بیشتر مصرف خارجی دارد؛ چراکه در ایران همه هواداران استقلال به‌خوبی می‌دانند که در تاریخ دهم فروردین، پول باشگاه اصلا آماده نبود و کمی بعد از استعفای فتح‌الله‌زاده، وزارت ورزش با اختصاص‌دادن وام به استقلال، این مشکل را با تأخیر قابل‌توجهی حل کرد.

  استقلال چقدر شانس دارد؟
اینکه استقلال دقیقا چقدر برای دریافت مجوز حرفه‌ای شانس دارد، موضوعی است که فعلا نمی‌توان با اطمینان زیادی در مورد آن صحبت کرد، اما به‌طور کلی کمی بعید به‌نظر می‌رسد که ای‌اف‌سی با چنین توضیح‌هایی قانع شود و مجوز حرفه‌ای آبی‌ها را صادر کند. شاید اگر همه‌‌چیز مثل سال‌های قبل بود، استقلال حداقل این مجوز را از فوتبال ایران می‌گرفت اما حساسیت مضاعف کنفدراسیون فوتبال آسیا، همه‌‌چیز را تغییر داده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید