• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 2 خرداد 1402
کد مطلب : 192492
+
-

نکته بازی/ واقعا هم انتخاب سختی است

بالاخره بعد از کش و قوس‌های فراوان، رضا عنایتی به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید انتخاب شد. شرایط تیم امید طوری است که احتمالا حتی نزدیک‌ترین دوستان عنایتی هم این انتخاب را به او تبریک نگفتند! بعد شما درنظر داشته باشید بعضی‌ها سر همین پست هم با هم درگیر می‌شوند. مثلا حمیدخان درخشان، سرمربی پیشین پرسپولیس گفته: «کارنامه من بهتر از عنایتی بود اما امیر قلعه‌نویی تصمیم گرفت او سرمربی تیم ملی امید شود.» خب شاید قلعه‌نویی از این ناراحت بوده که در دربی رفت لیگ چهاردهم به شما باخت! خارج از شوخی اما تیمی که همه از قبول هدایتش فرار می‌کنند، چندان آش دهان‌سوزی هم نیست که بر سر آن دعوا می‌کنند. البته تشخیص اینکه کارنامه کدام یک از شما بهتر است هم واقعا کار سختی به‌نظر می‌رسد!

دلت بسوزد اندونزی!
با وجود شایعاتی که در مورد اضافه‌شدن کنیا به تورنمنت کافا وجود داشت، این اتفاق رخ نخواهد داد. تیم ملی ایران خردادماه در نخستین دوره برگزاری مسابقات کافا در رده بزرگسالان، با قرقیزستان و افغانستان هم‌گروه شده است. در گروه دیگر هم عمان با تیم‌های ملی ازبکستان، تاجیکستان و ترکمنستان رقابت می‌کند. چنان‌که می‌بینید در این مسابقات فوق معتبر، یک گروه 4تیمی است و گروه دیگر از 3تیم تشکیل می‌شود. قرار بود با اضافه شدن کنیا گروه ایران هم 4تیمی شود اما انگین فیرات، سرمربی این تیم گفت: « قطعا در تورنمنت کافا حاضر نمی‌شویم. در آن تاریخ ما در یک تورنمنت آفریقایی شرکت می‌کنیم.» عیبی ندارد؛ ‌دل اندونزی بسوزد که ما با قرقیزستان و افغانستان بازی می‌کنیم و آنها در همان تاریخ به مصاف آرژانتین می‌روند!

البته قرار بود 4تا جام بگیرید
بعد از پایان مسابقات لیگ با مقام سومی استقلال، ساپینتو مطابق انتظار روی جام‌حذفی متمرکز شده و تمام تلاشش را می‌کند تا بازیکنان را برای حضور قدرتمندانه‌تر در نیمه‌نهایی و فینال تهییج کند. سرمربی پرتغالی در تازه‌ترین اظهاراتش گفته: «کار ما با قهرمانی در جام‌حذفی تمام خواهد شد.» نمی‌دانیم در دیدار با نساجی یا فینال احتمالی چه اتفاقی رخ خواهد داد اما این را می‌دانیم که قرار بود ساپینتو با استقلال 4جام بگیرد. حالا بحث آسیا که منتفی شد هیچی، اما مهم‌ترین جام این فصل قهرمانی در لیگ برتر بود که از دست رفت. موفقیت در سوپرجام البته مهم بود اما برد یک گله در جامی با یک بازی، خیلی هم خارق‌العاده نیست. حالا شما جام‌حذفی را بگیر تا لااقل نصف وعده‌ات را عملیاتی کرده باشی!

 

این خبر را به اشتراک بگذارید