• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192475
+
-

فتاح در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد:

بدقولی مسئولان به کشور ضربه زده است

بهره‌برداری از واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی با سرمایه‌گذاری ۷۶۰۰ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان در لرستان آغاز شد

گزارش
بدقولی مسئولان به کشور ضربه زده است

رئیس بنیاد مستضعفان در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ‌ترکیبی خرم‌آباد از سرمایه‌گذاری7600 میلیارد تومانی بنیاد برای احداث این واحد بخار خبر داد و گفت: شاید بدقولی مسئولین بیش از هرچیزی به این کشور ضربه زده است ولی ما امروز خوشحالیم که به قول و وعده خودمان عمل کردیم و توانستیم به وعده راه اندازی این واحد بخار و تبدیل نیروگاه خرم آباد به نیروگاه سیکل ترکیبی عمل کنیم.
به گزارش روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در مراسم افتتاح واحد بخار نیروگاه سیکل ترکیبی خرم آباد، با تبریک میلاد کریمه اهل بیت حضرت معصومه‌(س)، اظهار کرد: ما در دوران دفاع مقدس و در تمامی برهه‌هایی که به مشکلات بزرگی برمی‌خوردیم، به کریمه اهل بیت (س) متوسل می شدیم و افتتاح این واحد در چنین روزی را باید به فال نیک گرفت.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به شهادت بیش از6500 نفر از مردم لرستان گفت: شاید بدقولی مسئولین بیش از هرچیزی به این کشور ضربه زده است ولی ما امروز خوشحالیم که به قول و وعده خودمان عمل کردیم و توانستیم به وعده راه اندازی این واحد بخار و تبدیل نیروگاه خرم آباد به نیروگاه سیکل ترکیبی عمل کنیم.
وی با بیان اینکه این نیروگاه از جنبه محیط زیستی، تولید، صرفه جویی در مصرف سوخت و ... دارای جنبه های ارزشمندی است، گفت: استان لرستان تا ۳ سال قبل، نیروگاهی نداشت و ۳ سال پیش ۲ واحد گازی به ظرفیت ۳۲۰ مگاوات با سرمایه‌گذاری بنیاد به بهره‌برداری رسید و پس از اخذ مجوزها، با راه‌اندازی واحد بخار، امروز این نیروگاه به یک نیروگاه چرخه ترکیبی به ظرفیت ۵۰۰ مگاوات رسیده و این درحالی است که ساخت واحد بخار این نیروگاه در سریع‌ترین زمان ممکن انجام شد. فتاح افزود: تمامی مراحل طراحی، ساخت و نصب تجهیزات این واحد بخار ۱۶۰ مگاواتی نیروگاه به دست مهندسان ایرانی انجام شده و ساخت این نیروگاه، تجلی استقلال ما در صنعت نیروگاه سازی است که پیش از انقلاب به صورت ۱۰۰ درصدی یک صنعت وابسته در کشور بود. فتاح با تاکید بر اینکه برق تولیدی این نیروگاه، به لرستان و تمام کشور کمک می کند گفت: ما تاکید کرده‌ایم که با توجه به محیط زیست این منطقه، نیروگاه خرم آباد، یک نیروگاه سبز باشد و فضای مهندسی در این نیروگاه در معرض دید عموم در قالب تورهای دانشجویی و دانش آموزی قرار گیرد که «امید به توانستن» در کشور و جوانان ارتقاء یابد.
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به اقدامات بنیاد در حوزه محرومیت زدایی استان لرستان گفت: ما در ۲منطقه محروم کوهدشت و الیگودرز لرستان برای اجرای طرح‌های محرومیت زدایی حضور داشته و آمادگی داریم تا هر کمکی که در توانمان است را برای استان لرستان و مردم انقلابی این استان به کار گیریم.‌‌

این خبر را به اشتراک بگذارید