• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 1 خرداد 1402
کد مطلب : 192412
+
-

نقطه پایان امید!

سرانجام آخرین روز اردیبهشت‌ماه از راه رسید و همان‎طور که از قبل گفته می‌شد، خبرهای تازه‌ای در مورد مجوز حرفه‌ای باشگاه‌های فوتبال ایران اعلام شد. خبرهایی که البته چندان غافلگیرکننده نبودند. کدام تیم‌های ایرانی مجوز حضور در رقابت‌های فصل آینده لیگ قهرمانان آسیا را دریافت کردند؟ آیا این نتیجه، نهایی است یا هنوز این احتمال وجود دارد که تغییراتی ایجاد شود؟ آیا فدراسیون فوتبال هنوز هم می‌تواند مثل گذشته با سندسازی، حقایق را از ای‌اف‌سی پنهان کند؟

   استقلال و مجوز سوخته
وزیر ورزش در چند هفته گذشته مدام روی این موضوع تأکید داشت که استقلال «هنوز» از آسیا حذف نشده است. البته که حق با حمید سجادی بود و در آن تاریخ، حذف استقلال هنوز رسمی نشده بود. زمان این اتفاق اما بالاخره از راه رسید و بعد از بررسی‌های لازم، استقلال مجوز حرفه‌ای ای‌اف‌سی را دریافت نکرد. این به آن معناست که آبی‌ها با وجود قهرمانی لیگ در فصل گذشته، نمی‌توانند در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به میدان بروند. این در حالی است که با وجود مالکیت مشترک، باشگاه پرسپولیس این بار توانسته مجوز حرفه‌ای را دریافت کند. استقلال برای دومین سال متوالی این مجوز را از دست داده است؛ اتفاقی که اگر تکرار شود، می‌تواند جرایم سنگینی برای آبی‌ها به همراه بیاورد. حتی بعید نیست به واسطه دومین سال متوالی بدون مجوز، ای‌اف‌سی همین حالا نیز جریمه‌هایی برای استقلال درنظر بگیرد.

   آخرین اعتراض
براساس آنچه مسئول صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران اعلام کرده، باشگاه استقلال 5روز فرصت دارد تا به این رأی اعتراض کند. در این صورت کمیته استیناف مشغول بررسی این اعتراض خواهد شد. کمیته استیناف نیز ظرف 5روز به این اعتراض پاسخ می‌دهد و در نهایت در تاریخ دهم خردادماه، نظر نهایی در این خصوص اعلام می‌شود. در شرایط فعلی، بعید به‌نظر می‌رسد که استقلال شانس زیادی برای حضور در لیگ قهرمانان و دریافت مجوز حرفه‌ای داشته باشد. علاوه بر این، فدراسیون فوتبال در چند فصل گذشته به‌خاطر ارائه مدارک غیرواقعی، از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا به سختی جریمه شده است. در نتیجه این بار دیگر امکان سندسازی وجود ندارد. چرا که در این صورت، جریمه‌های سنگین‌تری در انتظار فوتبال ایران خواهد بود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید