• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
پنج شنبه 28 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 192030
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Wnj8o
+
-

اگر پدر یک دختر هستید...

با او وقت بگذرانید

با او وقت بگذرانید

همان‌قدر که مادرها در تربیت دختران نقش کلیدی دارند، ارتباط پدران و دختران با هم در رشد و شکل‌گیری شخصیت فرزند دختر تأثیرگذار است. پس اگر پدر یک دختر هستید، این توصیه‌های کارشناسان تربیتی و روانشناسان را به‌خودتان یادآوری کنید تا ارتباطی سالم و تأثیرگذار با دخترتان داشته باشید و در آینده دچار چالش با او نشوید.

1  پاسخی که به‌عنوان یک پدر به ابراز محبت دخترتان می‌دهید، در رشد عاطفی او تأثیر مهمی دارد. پس تلاش کنید صمیمیت و گرمای احساسی بر روابط پدر فرزندی شما حاکم باشد. تامین عاطفی درست باعث می‌شود دخترها در بزرگسالی دچار کمبود محبت و پناه‌بردن به غریبه‌ها نشوند.
2  دخترتان از ارتباط با شما یاد می‌گیرد که چطور می‌تواند به چه مردانی اعتماد و تمرین می‌کند که در بزرگسالی با مردان بیرون از خانواده  چگونه با توجه به اصول اخلاقی و دینی برخورد داشته باشد. درک عواطف و احساسات دخترتان، این اعتماد را در او شکل می‌دهد.
3 با دخترتان وقت بگذرانید، اگر دخترتان کودک است حتما ساعتی در روز را به بازی‌های موردعلاقه‌اش اختصاص دهید. اگر تمام وقت خود را به‌کار کردن بیرون از خانه بگذرانید، روابط شما به مرور کم‌رنگ‌تر و ضعیف‌تر می‌شود.
4 اولین افرادی که احساس ارزشمندی را به فرزند منتقل می‌کنند، والدین هستند. به‌عنوان یک پدر از توانایی‌ها، زیبایی‌ها و استعدادهای دخترتان تعریف کنید. با این کار اعتماد به نفس او را شکل می‌دهید.
5 این روزها که تقسیم‌بندی‌های کلیشه‌ای کارها تا حدودی از بین رفته، بهترین هدیه شما به دخترتان این است که بعضی مهارت‌های ظاهرا مردانه را به او بیاموزید. یاد‌دادن کارهای ساده‌ای مثل تعمیرات ساده فنی، رانندگی یا بنزین‌زدن، اهمیت استقلال را به دختران می‌آموزد.
6 اگر با دخترتان روابط دوستانه بر پایه احترام داشته باشید، او روزهای پرالتهاب و حساس نوجوانی و بلوغ را با آرامش بیشتری پشت سر می‌گذارد. تغییرات روحی و جسمی او را درک کنید و به او اطمینان دهید که در هر شرایطی کنارش هستید.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :