• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
شنبه 23 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 191620
+
-

سلام به جام

پرسپولیس و سپاهان آن‌قدر ولع جام دارند که حریفان دیروز خود را کاملا قلع‌ و قمع کردند. استقلال هم دیروز حریفش را برد اما بردهای رقم خورده در تهران و اصفهان رویای این تیم را بر باد داد

تیتر یک
سلام به جام

پرسپولیس و سپاهان برای اینکه شانس قهرمانی خود را برای روز آخر بالا ببرند، حریفان خود را قلع‌وقمع کردند و جمعا 9گل به دروازه رقبا دوختند. در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر ایران پرسپولیس میزبان گل‌گهر بود و برای سومین‌بار در فصل جاری این تیم را شکست داد. مهدی ترابی در بهترین روز فصلش 2گل اول تیم را زد که گل دوم او با شلیکی تماشایی از راه دور به ثمر رسید. البته اشتباه فروزان هم روی این گل کم‌تاثیر نبود. در ادامه سعید صادقی هم از زاویه بسته دروازه فروزان را باز کرد و 2‌تیم به رختکن رفتند تا در بازگشت، مهدی ترابی اوج هنرش را به نمایش بگذارد. گل‌گهر نیمه دوم را با 4تغییر آغاز کرد تا شاید تغییر مثبتی در جریان بازی ایجاد کند اما در شروع نیمه دوم باز هم پرسپولیس به گل رسید و ترابی این‌بار با یک ضربه چیپ زیبا دروازه‌بان نگون‌بخت حریف را تنبیه کرد. ستاره پرسپولیس بعد از این هت‌تریک آرام گرفت و پرسپولیس هم گل دیگری نزد. در آن سو علیرضا بیرانوند خیلی تلاش کرد گل بخورد و دو سه پاس کلیدی به گل‌گهری‌ها داد اما گلی به ثمر نرسید. 400کیلومتر دورتر از ورزشگاه آزادی، سپاهان هم در نقش‌جهان همین بلا را سر پیکان آورد.
شهریار مغانلو و امید نورافکن هر کدام 2گل زدند و رامین رضاییان هم یک‌گل زیبا زد. در روزی که تمیروف اخراج شد و پیکان را 10نفره کرد، سپاهان کاملا برتر از حریف بود و حتی با دروازه‌بان ذخیره‌اش هم پنالتی پیکان را گرفت. خلاصه در تهران و اصفهان میزبان‌ها توفان به پا کردند اما توفان واقعی در تبریز رخ داد که تابلوهای تبلیغاتی و هر آنچه در اطراف زمین بود را به هم ریخت. در چنین فضای غریبی، تراکتور با گل دقیقه90، نساجی را شکست داد و رتبه چهارم خودش را قطعی کرد. رقیب تراکتور یعنی مس رفسنجان در زمین خودش 2 بر یک به استقلال باخت تا تکلیف چهارمی کاملا روشن شود و فقط جنگ رتبه پنجم برای روز آخر باقی بماند. در انتهای جدول هم تکلیف دومین تیم سقوط‌کننده به روز آخر کشیده شد. مس کرمان در انزلی با ملوان مساوی کرد و نفت آبادان در حالی که می‌توانست با یک پیروزی مقابل ذوب‌آهن بقای خودش را قطعی کند به شکلی عجیب از دقیقه دهم بازی 10نفره شد. طالب ریکانی با خطایی بی‌مورد اخراج شد تا نفت 10نفره با ذوب‌آهن به تساوی یک - یک برسد. در روز آخر برد پرسپولیس، این تیم را قهرمان می‌کند و در غیر این صورت سپاهان می‌تواند قهرمانی را به چنگ بیاورد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید