• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
پنج شنبه 14 اردیبهشت 1402
کد مطلب : 190897
+
-

با مردم/نمایشگاه‌داران از پیاده‌روها خارج شوند

بخشی از پیاده‌روها که به‌طور مطلق در اختیار موتورسواران است هر جا هم نمایشگاه اتومبیلی باشد بقیه پیاده‌رو هم ملک نمایشگاه‌دار است! اکنون دهه‌هاست برخی نمایشگاه‌داران اتومبیل، پیاده‌رو را بخشی از ملک خود قلمداد می‌کنند و گروهی از رانندگان متخلف نیز در هر نقطه‌ای از مسیر عبور عابران پارک می‌کنند درحالی‌که بیشتر شهروندان بی‌تفاوت از کنار آن می‌گذرند و به متخلفان هیچ اعتراضی نمی‌کنند. لطفا جلوی ادامه این روند گرفته شود.
امینیان از تهران

گرانی قرص‌هایی که قبلا تحت پوشش بیمه بوده‌اند
به‌دلیل ابتلا به قند نوع خاصی از قرص به نام امپاور پلاس را مصرف می‌کنم و مصرف‌کننده قرص ضد‌افسردگی آوینتا هم هستم که متأسفانه این قرص‌ها با قیمت آزاد خیلی گران است. فقط 2 بسته از این دو قرص 265هزار تومان شده است درحالی‌که تعداد داروهای من بیش از این دو قلم است. متولیان وزارت بهداشت به داد مردم برسند.
حاجی از تهران

جلوی چند قیمتی‌شدن نان به بهانه کنجد و نوع سهمیه را بگیرند
در یک خیابان 2 نانوایی بربری، نان را به قیمت های 6 هزار تومان و 2 هزار و 800 تومان عرضه می کنند! بهانه نانوایی 6هزار تومانی نداشتن سهمیه آرد است! و البته پاشیدن چند عدد کنجد. چطور می شود در یک محل 2 نانوایی نان را به 2 قیمت عرضه کنند؛ آن هم در منطقه ای که توان مالی مردم پایین است. توقع می رود حداقل نان در همه جا یک قیمت باشد و به بهانه های واهی آن را گران به مردم نفروشند.
یعقوبی از تهران

پیامک
دلایل اختلال در مترو اعلام شود

به‌تازگی در برخی خطوط مترو اختلالاتی پیش می‌آید که واقعا همه‌‌چیز را مختل می‌کند. خرابی قطار در خط یک مترو بارها پیش آمده و تأخیر حتی تا 30دقیقه مشاهده می‌شود که باعث انباشته شدن مسافران در ایستگاهی می‌شود که برای آن میزان جمعیت ساخته نشده است. این تأخیرها باعث شلوغ‌شدن بی‌حد قطار در ایستگاه‌های بعدی و بی‌نظمی در سفرهای مسافران می‌شود و نظم و ترتیب سایر ایستگاه‌ها را نیز بر هم می‌زند. جا دارد، مسئولان شهری دلیل قانع کننده‌ای برای این اختلال که مشابه آن دست‌کم از 2‌ماه پیش در مترو آغاز شده است ارائه دهند.
راوی از تهران

هیچ قانون بازدارنده‌ای برای کنترل اجاره‌بها نیست
اجاره‌بها سر به فلک کشیده و هیچ قانونی جلودار آن نیست و مصوبه افزایش25درصدی اجاره قابلیت و ضمانت اجرایی ندارد و صاحبان ملک آن‌را به تمسخر می‌گیرند و از طرفی هیچ ملاکی برای تعیین قیمت رهن و اجاره املاک وجود ندارد. واقعا بر چه اساسی صاحبخانه‌ها فکر می‌کنند با افزایش 25درصدی حقوق و مزایا می‌توانیم 2 تا3 برابر سنوات قبلی پول اجاره و رهن بدهیم.
صالحی از تهران

بازی سرعت در خیابان‌های مهاباد
ویراژ دادن، غرش اگزوزها، ترمزهای نابهنگام و سرعت بالا و دستی‌کشیدن مدتی است صدای ساکنان حاشیه بلوارها را درآورده است. برخی خیابان‌ها به محلی برای جولان و تاخت‌وتاز شبانه نوجوانان و جوانان تبدیل شده و حتی تاکنون عامل تصادفات بسیاری در این مسیرها شده است. خیابان شهرک کارمندان در ورودی مهاباد- میاندوآب، ‌بلوار پرستار و بلوار دیاکو تردد خودروهای عادی دچار مشکل است. پلیس با قوانین راهنمایی و رانندگی با خاطییان برخورد قاطع و بازدارنده کند.
کرمی از مهاباد

پیام
سازمان سنجش به چپ دست بودن داوطلبان توجه کند

لطفا سازمان سنجش برای برگزاری امتحان کنکور سراسری به درخواست چپ دست بودن که در زمان ثبت‌نام اعلام می‌شود، توجه کند. در امتحان دی‌ماه در حوزه دانشگاه شهید بهشتی برای فرزند من صندلی راست دست، درنظر گرفته شده بود.
روحانی از تهران

پله برقی سیدخندان بازگشایی شود
مدت‌هاست 3ورودی از پل برقی میدان سیدخندان بسته است و تنها مسیر بازهم امکان دسترسی به بخش‌های مختلف خیابان‌های مقابل را نمی‌دهد. لطفا مسئولان نسبت به تعمیرات لازم و بازگشایی این پل حیاتی اقدام کنند.
قوامی از تهران

جاده بشرویه به بجستان از مناطق حفاظت شده عبور نکند
طبق مصوبه‌ای مقرر شده اداره کل راه‌ و شهرسازی استان خراسان جنوبی، جاده‌ای احداث کند که جاده بشرویه را به بجستان متصل کند که این جاده متأسفانه از قلب مناطق حفاظت شده مظفری افتخاری عبور خواهد کرد.قبلا احداث این جاده به همین دلیل به تعویق افتاده اما اخیرا احداث جاده دوباره پیگیری شده و نماینده منطقه در مجلس بنا دارد به هر نحو ممکن این جاده احداث شود درحالی‌که احداث آن حیات جانوری و گیاهی ارزشمند منطقه به‌خصوص یوزپلنگ آسیایی را به خطر خواهد انداخت. در اصل ضرورت احداث جاده بحثی نیست و فقط کافی است مسیر جایگزینی برای آن بیابند.
زیراچی از بشرویه

زمان امتحانات پایه نهم استان قزوین تغییر کند
امتحانات پایه نهم استان قزوین بسیار فشرده برنامه‌ریزی شده؛ به‌نحوی که دانش‌آموزان فرصت مطالعه دروس را ندارند از آنجا که این امتحانات به‌طور مستقیم بر آینده تحصیلی دانش‌آموزان پایه نهم تأثیر دارد، تقاضا می‌شود مسئولان با طولانی‌تر کردن بازه امتحانات اجازه دهند فاصله متناسبی بین امتحانات ایجاد شود.
جمعی از دانش‌آموزان پایه نهم قزوین

 

این خبر را به اشتراک بگذارید